دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
 نشست صلح میان ادیانی با حضور صدها تن از زنان کانادایی از ادیان و مذاهب مختلف

حوزه / نشست صلح میان ادیانی با حضور صدها تن از زنان کانادایی از ادیان و مذاهب مختلف برگزار شد. در این نشست تاکید شد: دوری اسلام از تروریسم مانند تفاوت نور با تاریکی است و اسلام توسط گروه‌های خارجی و داخلی مورد سوءاستفاده‌های زیادی قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از yorkregion.com، زنان ناحیه یورک کانادا دورهم جمع شدند تا نشست صلح میان ادیانی در جامعه را برگزار کنند.

این نشست با عنوان « نقش ما در صلح در سیاره مان» توسط انجمن زنان مسلمان در ستاد ملی این انجمن در شهر وان در کانادا برگزار شد و  بیش از 300 تن از زنان مذاهب مختلف، سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی شهرهای وان، برادفورد، نیومارکت، ریچموند هیل، کینگ سیتی، تورن هیل، مارخام و دیگر اجتماعات را گردهم آورد.

به گفته امتول نور داوود، رئیس ملی انجمن زنان، هدف از برگزاری این نشست ارتقای صلح، پرورش روابط میان مذاهب وگروه‌های مختلف و مبارزه با کلیشه‌های منفی ایجاد شده علیه اسلام است.

اسلام، دین صلح است

وی در سخنانش گفت: تروریسم توسط افراط‌گرایان ترویج یافته، در حالی که اسلام دین صلح است. این پیام بسیار بااهمیتی است چرا که اسلام را با تروریسم همراه کرده‌اند، حال آنکه این تصویر از اسلام نادرست است و ما پیروان اسلام می‌خواهیم تصویر حقیقی دین اسلام را به جهان نشان دهیم و بگوییم که پیام اسلام همراه با صلح مطلق است.

رئیس ملی انجمن زنان مسلمان کانادا خاطر نشان کرد: جنبه‌های مذهبی دین اسلام حقیقتا زیبا هستند. و تنها صلح و عشق و مهربانی و رحمت برای دیگران به همراه دارند و ما در این نشست قصد داریم این پیام پرمعنا را به زنان جهان بفرستیم.

رسانه های غربی، تصویری مخدوش از زن مسلمان نشان می دهند

وی خاطر نشان کرد: تصویری که بعضی از رسانه‌های غربی از اسلام نشان می‌دهند این است که زنان مسلمان تحت ستم قرار داشته و نمی‌توانند هیچ کاری انجام داده، به اشتغال مشغول بوده و زیر فشار در جامعه زندگی کنند در حالی که درست نیست. ما اعضای سازمان اسلامی زنان می‌خواهیم به مردم نشان دهیم که آموزه‌های اسلام محدودکننده زندگی نبوده و ما با حجاب اسلامی هیچ چیز از زنان مذاهب دیگر کم نداریم.

صدف شاه، نماینده انجمن در برادفورد نیز اسلام را مذهب صلح معرفی کرده و می‌گوید: اسلام به ما می‌آموزد که اگر بشر نتواند با انسان‌های دیگر در صلح ودوستی زندگی کند، نمی‌تواند در صلح با خدا باشد. یک انسان تنها زمانی می‌تواند مورد رضایت خدا واقع شود که بتواند به بشریت خدمت کند.

با چشم انداز گسترده‌تری به تروریسم بنگریم

صدف شاه سپس درباره جنایات تروریسم‌های افراط‌گرای اسلامی گفت: تروریسم یک مشکل جهانی است و بایستی از چشم‌انداز گسترده‌تری مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. تا زمانی که ما نیروهای پشت پرده خشونت را درک نکنیم نخواهیم دانست که چرا بعضی گروه‌ها و کشورهای مسلمان از تروریسم برای رسیدن به اهدافشان استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که بمب‌گذاری‌های انتحاری بیشتر به اهداف سکولار و استراتژیک انجام می‌شوند تا دموکراسی‌های مدرن را وادار به عقب نشینی از سرزمین‌ها کنند و کمتر ارتباطی به اصول اسلامی و دیگر مذاهب دارند. دوری اسلام از تروریسم مانند تفاوت نور از تاریکی است و اسلام توسط گروه‌های خارجی و داخلی مورد سوءاستفاده‌های زیادی قرار می‌گیرد.

روزانا دفرانچسکو، عضو شورای وان نیز که از تعداد مشارکت بالای زنان در این کنفرانس به وجد آمده بود گفت: به نظر من زنان نقش بسیار مهمی چه در جامعه و چه از منظر تعلیم و تربیت فرزندان ایفاء می‌کنند و از همه مهمتر این است که زنان نقش بسیار مهمی در صلح و عشق و ایمان دارند. زنان باید همدیگر را مورد حمایت قرار دهند زیرا ما زنان با مشکلات و مسائل مشابهی در جامعه روبرو هستیم.

او در ادامه سخنانش گفت: مهم است که به فرزندانمان بیاموزیم که صلح و امنیت در بسیاری از نقاط جهان وجود نداشته و این وظیفه ماست که برای ارتقای صلح در جوامع جهانی تمام تلاش خود را بکار ببندیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha