سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
گردهمایی مسلمانان و یهودیان کانادا

حوزه / در یک اقدام ابتکاری مشترک، مسلمانان و یهودیان کانادایی به خانواده‌های پناهجویان سوری در اقامتشان در تورنتو کمک کردند. در گردهمایی مشترک مسلمانان و یهودیان، حجت الاسلام حسینی نسب از روحانیون شیعه مقیم کانادا حضور داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cjnews.com، در یک اقدام ابتکاری مشترک، مسلمانان و یهودیان کانادایی به خانواده‌های پناهجویان سوری در تورنتو، کمک کرده و جان مک کالوم وزیر فدرال مهاجرت، پناهندگان و شهروندی این کشور نیز از تعهد این گروه‌ها در یاری رساندن به نیازمندان تشکر و قدردانی کرد.

در این گردهمایی، جلسه‌ای مشترک میان یهودیان و مسلمانان در "تورن هیل" برگزار شد و در این پروژه مشترک میان یهودیان و روحانیون مرکز اسلامی امام مهدی در تورنتو، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نسب از روحانیون شیعه در تورنتوی کانادا حضور داشت. مک کالوم در این نشست مدیران مراکز یهودی نیز حضور داشتند، گفت: از اعماق قلبتم از تجمع و گردهمایی مسلمانان و یهودیان در این جا، با هدف حفاظت از منافع ملی و منافع پناهندگان، سپاسگذار بوده و خرسندم.

اندرو حزان، سرپرست بخش یهودیان پروژه مشترک پناهندگان نیز گفت: در حال حاضر بیش از 4 میلیون پناهنده از جنگ داخلی سوریه به کشورهای مختلف گریخته‌اند و حتی کسانی هم که در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند در خطر بسر می‌برند. ما قصد داریم با جمع آوری کمک‌های مالی در 100 سال آینده به سکونت پناهندگان و مهاجران در این منطقه کمک رسانی کنیم. کمک‌های مالی جمع‌آوری شده هم راستا با کمک‌های دولتی به اولین خانواده‌های پناهندگان در کانادا ارائه می‌شود.

مشکلات پیش روی پناهجویان

به گفته مک کالوم، 24 هزار پناهنده‌ای که تا کنون به کانادا آمده‌اند، بسیار آسیب پذیر هستند. آن‌ها از طریق لیست فراهم شده توسط سازمان ملل به کانادا آمده و معمولا قادر نیستند به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی صحبت کنند یا این که تحصیلات زیادی ندارند. خصوصا این که بسیاری از آنان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

لیا کسیل، مدیر زبان و سکونت پناهندگان نیز گفت: قرار است برنامه سکونت پناهندگان با مشارکت مسلمانان و یهودیان انجام شود و ما نه تنها به کمک‌های مالی هر دو گروه نیازمندیم، بلکه پناهجویان برای برقراری رابطه با بخش‌های دیگر اجتماع نیز به حمایت ما نیازمند هستند.

کوری ویس، روحانی یهودیان هم با اشاره به سفارش کتاب مقدس تورات در خصوص محبت به افراد غریبه و ناآشنا، می‌گوید: در تورات 63 مرتبه به مهربانی و محبت به غریبه‌ها اشاره شده. برای مثال در این کتاب مقدس آمده است: با افراد غریبه که رنگ و فرهنگ و آیین متفاوتی از شما دارند با دستی، محبت و مهربانی رفتار کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha