یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: متأسفانه اخباری به ما می رسد که عده ای سودجو و مجرم جنگل ها را تخریب و درخت ها را قطع می کنند؛ در حالی که مردم نیاز به فضای سبز و تنفس دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در حیاط مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم نهالی را با حضور رئیس شورای شهر و شهردار قم غرس کردند.

ایشان در این مراسم گفتند: سنت درختکاری،  از سنت های برگرفته از اسلام است که در روایات، حسنات و فضائل بسیاری برای آن بیان شده است.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: خوشحالیم که این سنت الهی در نظام جمهوری اسلامی ایران همه ساله احیاء می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: متأسفانه اخباری به ما می رسد که عده ای سودجو و مجرم جنگل ها را تخریب و درخت ها را قطع می کنند؛ در حالی که مردم نیاز به فضای سبز و تنفس دارند.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساختند: باید کمبود درخت در کشور جبران شده و درخت ها به اندازه کافی کاشته شود.

این استاد خارج فقه حوزه با اشاره به اینکه قم از نظر استانداردهای فضای سبز عقب است، تصریح کردند: شورای شهر و شهردار قم باید با همت مضاعف، عقب ماندگی ها را جبران و این شهر را همانند اصفهان، سرسبز و آباد بسازند.

معظم له بیان داشتند: ما امروز در دورانی قرار داریم که عوامل آلاینده بسیاری وجود داشته و باید به همان نسبت عوامل تصفیه هوا زیاد شود.

ایشان اظهار داشتند: بنابر گفته یکی از اطباء معروف، انسان با تنفس زنده است و نیاز به هوای سالم دارد؛ پس باید با کاشتن درخت به خود و نسل های آینده خدمت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha