سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اختتامیه دهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ سیستم آموزشی کشور دچار مشکل است ریشه و خاک آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه های علمیه را باید اصلاح کرد چرا که مهارت محور نیستند؛ هر آخوندی باید یک مهارت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در مراسم اختتامیه «دهمین جشنواره قرآنی حوزه های علمیه خواهران» که در سالن آمفی تئاتر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به اینکه حفظ قرآن نعمت بسیار مهمی است، اظهار داشت: حفظ قرآن خوب است اما نباید این مسئله را به کودکانی که از ظرفیت مناسبی برخوردار نیستند، تحمیل کرد؛ سخت ترین آیات قرآن کریم را در قالب حفظ قرآن یاد بچه های سه ساله می دهند که حتی مراجع تقلید نیز آنها را حفظ نیستند!    

وی با بیان اینکه قرآن برای عرصه های مختلف زندگی دارای برنامه جامعی است، تصریح کرد: قرآن کریم در زمینه حفظ محیط زیست تذکرات بسیار مهمی ارائه داده است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد. 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به دیدگاه وهابیت در مورد مسئله توسل، ابراز داشت: آیه 132 اعراف تاکید می کند که حتی پست ترین انسان ها به حضرت موسی(ع) متوسل شدند.

وی با اشاره به اینکه علم در سیکل و لیسانس نیست، ابراز داشت: سیستم آموزشی کشور دچار مشکل است ریشه و خاک آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه های علمیه را باید اصلاح کرد چرا که مهارت محور نیستند؛ هر آخوندی باید یک مهارت داشته باشد.   

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه اگر یک سایت خنده داشته باشیم میلیون ها جوان به سراغ ما می آید، ابراز داشت: خنده یک نیاز بشر است و هر آخوندی باید بتواند طنز حکیمانه داشته باشد؛ در اثر فقدان این مسئله، باید چند صد میلیون تومان به خندوانه داده شود تا خنده مصنوعی ایجاد کند. 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه برنامه ریزی های ما ریشه قرآنی ندارد، ابراز داشت: حاصل دوری از علوم قرآن کریم، دنیای امروز خرافه و ضعف است. 

وی با بیان اینکه تعیین وقت  ظهور دروغ است، ابراز داشت: کسی حق ندارد برای ظهور حضرت مهدی(ع)، زمان تعیین کند. 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه چادر مشکی برای خیابان خوب است، اظهار داشت: خواهران طلبه در جلسات تبلیغی ویژه بانوان از پوشش چادرهای رنگی استفاده کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر لزوم استفاده از ظرفیت خواهران طلبه تاکید کرد و افزود: از نظرات و پیشنهادات خواهران طلبه برای ارتقای توان مدیریت حوزه های علمیه خواهران استفاده شود. 

نیازمند به 130 گونه تفسیر قرآنی هستیم

وی با بیان اینکه حفظ موضوعی کار خوبی است، ابراز داشت: امروز نیازمند به 130 گونه تفسیر قرآنی هستیم.

این مفسر قرآن کریم بر لزوم قرآنی کردن جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای برنامه های مختلف زندگی از علوم قرآن استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه تفسیر نمونه در روزهای تعطیل حوزه در هفته نگارش شد، ابراز داشت: در دین هیچ روزی تعطیل نیست؛ ما در روزهای تعطیل حوزه در 15 سال، 27 جلد تفسیر نمونه نوشتیم.    

وی بر لزوم کاهش تعطیلات حوزه تاکید کرد و افزود: با استفاده از آیات قرآن کریم می توان متوجه شد که در فصول مختلف، به شهرهای دیگر هجرت صورت گیرد تا از تعطیلات جلوگیری شود؛ البته حرکات خوبی از سوی حوزه در ایام تابستان صورت گرفته است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: برای تبلیغ دین باید اموری را تبلیغ کرد و به دیگران آموخت که از واجبات و ضررویات باشد و مشکل جامعه و افراد را حل کند.

خواهران طلبه، آئین همسرداری را از قرآن بیاموزند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر لزوم یادگیری آیات مرتبط قرآن با زنان تاکید کرد و گفت: خواهران طلبه، آئین همسرداری را از قرآن بیاموزند و نسبت به یادگیری آیات مرتبط با خانواده اهتمام داشته باشند. 

وی همچنین به لزوم استفاده تبلیغی از ایام نوروز تاکید کرد و ابراز داشت: میتوان در سه دقیقه به بیان حدیث و آیات پرداخت و فرصت خوبی است که همه مردم را در دایره تبلیغ قرار دهیم.

این مفسر قرآن کریم افزود: بیست هزار طلبه کت و شلواری داریم اما از ظرفیت آنها در ایام نوروز و ماه رمضان استفاده نمی شود و بنده از این مسئله غصه می خورم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه تربیت یک دختر برابر با چند پسر است، ابراز داشت: تربیت دختران کار بسیار مهمی است و در جامعه تاثیر مستقیمی دارد.   

ازدواج مهم تر از تحصیل است

وی با بیان اینکه ازدواج یک نیاز طبیعی بشر است، افزود: ازدواج برای خواهران طلبه مهم تر از تحصیل است و نسبت به این مسئله باید اهتمام داشت.

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha