یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تحصیل

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امیر المومنین(ع)خرم آباد از تحصیل بیش از ۷۶ طلبه سطح ۲ در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد صدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه مدرسه علمیه امیر المومنین( ع) خرم آباد تنها مدرسه علمیه با عنوان سفیران هدایت استان است افزود:مدرسه علمیه امیرالمومنین( ع) خرم آباد در سال ۵۸ بصورت سنتی توسط مرحوم آیت الله سید عیسی جزایری بنیان گذاری شد و در سال های ۸۶ و ۸۷ با تعمیرات کلی ساختمان این مدرسه و با پیگیری های متعدد مرحوم آیت الله سید یدالله صدری از بزرگان حوزوی لرستان پس از چند سال وقفه در سال ۱۳۹۱ بصورت رسمی با پذیرش طلاب علاقمند به تحصیل در علوم حوزه فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه با مساحت هزار متر مربع و در سه طبقه به طلاب ، خدمات مختلف تحصیلی و تهذیبی را ارائه  می دهد تصریح کرد:هم اکنون بیش از ۷۶ طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) خرم آباد از تدریس ۸ استاد تمام وقت در این مدرسه خبر داد و خاطر نشان کرد:در این مدرسه برنامه های آموزشی ،مباحثه ای و اخلاقی با جدیت و نظم خاصی بصورت مستمر برگزار  می شود.

حجت الاسلام سید محمد صدری با بیان اینکه کتابخانه مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) خرم آباد هم اکنون با قریب به هزار جلد کتاب در اختیار طلاب علاقمند به تحقیق و پژوهش است افزود:کتابخانه ها جزء لاینفک تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه هستند و باید با استفاده از منابع غنی پژوهشی تجهیز شوند.

وی در پایان با بیان اینکه خروجی حوزه در نهایت به تحقیق و پژوهش منتهی می شود افزود:در مدارس علمیه باید منابع روز فقهی و نرم افزارهای الکترونیکی دروس حوزوی در اختیار طلاب قرار گیرد تا طلاب بتوانند به فعالیتهای پژوهشی و تحقیقی خود بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha