پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس ستاد زکات کشور با مراجع و علما

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر لزوم توسعه مباحث تخصصی زکات در عرصه فقه فردی و حکومتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عصر امروز در دیدار با مدیرکل ستاد زکات کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت مسئله زکات گفت: قرآن و روایت و فقه اسلامی تاکید بسیار روی مسئله زکات دارند.

وی افزود: احیای زکات از بزرگترین واجبات الهی و  یکی از وجهه های انقلاب است؛ به فعلیت رسیدن زکات در دوران نظام اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: در توسعه و تبلیغ فرهنگ زکات نباید به صرف کنفرانس های خاص بسنده کرد، بلکه  رسانه ها و رسانه  ملی در توسعه این فرهنگ نقش دارند؛ مردم باید نمونه های ازدیاد روزی زکات دهندگان را در رسانه ملی ببیند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: یک سال بخشی از مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به  بحث زکات اختصاص داده شد، ولی این مساله باید فراگیر شود و مباحث تخصصی بیش از پیش در حوزه توسعه یابد.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: در این زمینه سوالات و موضوعاتی که وجود دارند، باید طرح شود و سپس در این مجموعه روی این مباحث بحث و تبادل نظر و ماخذ شناسی انجام  شود و پاسخ ها بیان گردد.

وی با تاکید بر ایجاد فقه زکات در این مجموعه بیان کرد: زکات امری فردی است، ولی وقتی این بحث را به فقه حکومتی وارد کرد آثار و زمینه های فقهی دیگری نیز به این مسئله بار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha