چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
 آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/مدارس علمیه را در فضای انقلابی یعنی روشی را که رهبری فرمودند اداره کنید، مبانی اعتقادی اسلام ناب محمدی(ص) ارائه شود، افراط و تفریطی در این مسیر صورت نگیرد، مسیری که خواست اهل بیت(ع) دنبال شود و ادامه پیدا کند. هر مدیری که غیر از این باشد به خطا رفته ایم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار مدیر حوزه علمیه استان قم و مدیران مدارس قم بر برگزاری جلسات بیشتر با مدیران برای بیان نقطه نظرات، هم افزایی و هم فکری بیشتر و راه کار مناسب برای آینده بهتر حوزه و مدارس علمیه تاکید کرد.

مدیر حوزه های علمیه به جایگاه برنامه ریزی برای ­آینده بهتر به روایتی از امام جواد(ع)­ اشاره کرد و اظهار داشت: امام جواد(ع) فرموده« کسی که رابطه خود را عملا با خدا رها کند و به غیر خدا متصل ­کند، کیفر و جزای این کار  این است که خدا هم او را به آن غیر، متصل می کند چون جهت گیری به غیر می شود و خدا هم  او را، به آن غیر، واگذار می کند.

امام جمعه قم بیان داشت: اگر انسان بدون برنامه، عملی را شروع کند، مفسده و زیان این کار از مصلحت آن بیشتر است و اگر برکتی داشته باشد، مفاسد آن بیشتر است.

عضو خبرگان رهبری افزود: انسان باید هرفعالیتی را شروع می کند با توکل به خدا شروع کند تا به هدف الهی و نهایی برسد.

 مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه در زمان بسیار حساسی  قرار داریم و این وظیفه و نقش مدیران مدارس علمیه را برای تربیت طلاب بسیار سنگین می کند، عنوان کرد: تربیت مجتهدینی که طلاب در آینده، آنها را الگوی تربیتی قرار دهند  نقش مدیران را بسیار پر رنگ و سنگین کرده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه محیط مدارس علمیه، با گذشته بسیار فرق کرده است و آن هم بخاطر شرائط موجود جامعه و کمبود نقش الگویی و وجود موانعی برای تربیت است، بیان داشت: باید انگیزه طلاب را بالا برو تا اهل تحقیق و بررسی باشند، علمای گذشته شخصیت علمی بزرگی بوده اند در هر جلسه ای که می نشستند جلسات علمی برپا بود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که در مباحث اخلاقی باید  تلاش و بر­نامه ریزی بیشتر شود  ابراز داشت: مدیران باید به فکر طلاب باشند تا طلاب شیفته فکر دیگران نشوند، وقت گذاری کنند  و بر روحیه و شخصیت طلاب کار کنند .

امام جمعه قم افزود: مدیران با طلبه صحبت کنند مانند پدر مهربان باشند، سرمایه گذاری کنند، مشاوران اخلاقی و تربیتی بگیرند هر چه در بعُد تربیتی طلاب هزینه کنید این هزنیه نیست، بلکه سرمایه است؛ اگر این کار صورت نگیرد آثار زیانباری برای حوزه و جامعه به همراه خواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: مدارس علمیه را در فضای انقلابی یعنی روشی را که رهبری فرمودند اداره کنید، مبانی اعتقادی اسلام ناب محمدی(ص) ارائه شود، افراط و تفریطی در این مسیر صورت نگیرد، مسیری که خواست اهل بیت(ع)  دنبال شود و ادامه پیدا کند. هر مدیری که غیر از این باشد به خطا رفته ایم.

وی افزود: انتظار­دیگر از مدیران مدارس علمیه این است که در بحث تحول علمی نظر و ارائه دهند، استعدادهای زیادی در اختیار دارید، مدیر باید خیلی هنر­مند باشد تا بتواند از همه این داشته به خوبی بهره برد و  با تربیت درست و صحیح آنها  موجب رشد و تعالی حوزه شود.

 آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اگر انسان در همه کارهای خود برنامه ریزی و آگاهی داشته باشد، به نتیجه مفید خواهد رسید، از همه مدیران مدارس علمیه که برای تربیت دانش ­آموختگان فقه جعفری(ع) و رشد و بالندگی حوزه تلاس می کنند، قدر­دانی و تشکر کرد و این خدمت را بسیار ارزشمند دانست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha