سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تصاویر/ مراسم معنوی اعتکاف در اصفهان

حوزه / حجت الاسلام شمس با اشاره به اهمیت مراسم معنوی اعتکاف، گفت: مهم ترین دستاورد اعتکاف بعد سه روز به تکامل رسیدن ، احساس نشاط و سبکی، معنویت خاص است که معتکفین باید آن را حفظ نمایند.

حجت‌الاسلام محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با بیان اینکه اعتكاف،تلاشى است‏ براى اينكه انسان هاى فرو رفته در غرقاب روزمره ‏گی ها از فضاى پر التهاب روزانه به سوى‏«خويش‏» و «خداى خويش‏» باز گردند، گفت : اعتکاف حقیقی آن است که بعد از سه روز نیز این حالت حفظ شود.

کارشناس مسائل فرهنگی، میزان استقبال جوانان از اعتکاف را با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن، پرشور اعلام کرد و اظهار داشت: این مهم ناشی از لطافت و پاکی فطری جوانان ما است.

وی به استقبال پرشور و قابل پیش بینی نشده از مراسم اعتکاف  اشاره ای کرد و گفت : بیش از دو هزار نفر معتکف مسجد آقانور حضور دارند که فقط 1200 نفر برای مراسم معنوی اعتکاف پیش بینی کرده بودیم .

حجت الاسلام شمس از تشکیل 15 حلقه معرفتی در این مسجد خبر دارد و اظهار داشت:  این حلقه ها با هدف پاسخ به مسائل اعتقادی ، شرعی . فرهنگی، تقویت بنیه دینی، قرانی، سیاسی،اخلاقی تشکیل می شود .

وی به  آیه 30 سوره فصلت إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ اشاره ای کرد و گفت: به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

این  پژوهشگر حوزوی با بیان این که هر روز به نام یکی از معصومین(ع) است، گفت: مشارطه، مراقبه و محاسبه سه اصل مهم برای دوری از مشغولیات دنیا است .

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha