چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
حجت الاسلام حسین خانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی با اشاره به جایگاه تهذیب در حوزه های علمیه، گفت: برنامه های مدون تهذیبی تدوین و برای اجرا به مدارس علمیه سراسر کشور ابلاغ می شود.

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، در خصوص هم اندیشی معاونین تهذیب حوزه های علمیه کشور، به میزبانی اصفهان، گفت: سلسله نشست های معاونین تهذیب استان ها یکی از ثمر بخش ترین برنامه هایی است که سالیانه در معاونت تهذیب  برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این همایش ها که به طور معمول سه بار در سال برگزار می شود، همه معاونین تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور گرد هم می آیند، گفت: در این همایش های  کشوری  به دغدغه های معاونین تهذیب استان ها پرداخته می شود و در نهایت منتج به برنامه هایی برای اجرا در حوزه های علمیه استان ها می شود.

معاون تهدیب حوزه های علمیه کشور ادامه داد: سیزدهمین هم اندیشی معاونین تهذیب تحت عنوان«استفاده از تمامی ظرفیت های تربیتی مدارس» و «تربیت سازمانی و سازمان تربیتی»  به مدت سه روز به میزبانی حوزه علمیه اصفهان برگزار شد که با  برگزاری همایش ملی "اخلاق در حوزه" نکوداشت مقام آیت الله العظمی بهجت(ره) نیز همزمان شد.

وی خاطرنشان کرد:  در سیزدهمین گردهمایی معاونین تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور سعی شده که مسیر شفافی برای معاونین فراهم شود تا با بررسی های انجام شده، بتوان برنامه ای مشخص برای عملکرد معاونت تهذیب تدوین نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی افزود: تببین یک برنامه مشخص با پیگیری دقیق برای معاونین تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور از جمله اهداف برگزاری سلسله همایش های سالانه است تا در نهایت همچون برنامه های مدون معاونت آموزش برای اجرا به مدارس علمیه سراسر کشور ابلاغ شود.

وی در پایان با تاکید بر این که تهذیب در مدارس از اهمیت بالائی برخوردار است و باید به آن توجه بیشتری شود، گفت: نقش مسئولین، معاونین و مدیران حوزه های علمیه در امور تربیتی و تهذیبی طلاب بسیار مهم و تاثیر گذار است، چرا که آنها به عنوا الگو برای طلاب جوان شناخته می شوند، از این رو تقویت امور تهذیبی کمک بسیار با ارزشی در موضع علم و تهذیب طلاب می باشد .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha