سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
کد خبر: 379225
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
حجت‌الاسلام جهانگیری - دانشگاه رضوی

حوزه/استاد حوزه علمیه خراسان گفت: سابقا، استاد از نظر اخلاق و علم همیشه همراه با شاگرد و در موفقیت تحصیلی وی تاثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام جهانگیری در حاشیه نشست «افق های پیش روی حوزه علمیه خراسان» در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اشاره به اینکه نظام حوزه علمیه در گذشته استاد محور بود، اظهارداشت: در آن زمان استاد از نظر اخلاق و علم همیشه همراه با شاگرد  و در موفقیت تحصیلی وی تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه امروز آن برنامه به طور عملی قابل تحقق نیست، گفت: با وجود اینکه استاد خوب داریم ولی مقتضیات زمان و گرفتاری های امروز در زندگی شخصی به طلبه اجازه همراهی و به نوعی زندگی با استاد نمی دهد.

این استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی با پیشنهاد این مطلب که مسئولان می بایست تسهیلاتی ایجاد کنند که طلبه با استعداد، همیشه همراه با استاد باشد، یادآور شد: البته این افراد عده ای خاص هستند و رشد فقاهت به عنوان رکن اصلی از این طریق قابل درمان است و سایر افراد نیز می توانند به سایز نیازهای جامعه پاسخ دهند.

وی با اذعان بر اینکه امروز باید به وضع فعلی در حوزه های علمیه برای پاسخگوی به نیاز جامعه توجه بیشتری کرد، ابراز داشت: همچنین می بایست به استادان حوزه علمیه توجه و زمینه رشد علمی آنان فراهم شود و طلبه نیز با طبقه بندی مشخص، مراحل تحصیل خود را بگذراند تا برای خود و جامعه نتیجه بخش باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha