یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام احمد فرخ فال

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان قم گفت:با سیاه نمایی در مورد حوزه های علمیه مخالفم، حوزه در حال حاضر از سالم ترین نهادهاست و باید برای آینده بهترآن برنامه ریزی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، امروز در نشست هم اندیشی معاونین تهذیب مدارس علمیه استان قم که در مدرسه دارالشفاء برگزار شد، گفت: اگر در حوزه کسانی بخواهند سیاه نمایی کنند این سخنان پذیرفته نیست.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: در گذشته کارهای بزرگ توسط حوزه و روحانیت صورت گرفته و استعمار سعی کرده مشکلات را از طریق روحانیت وارد کند، اینکه چرا شاه نتوانست امام راحل را از بین ببرد به خاطر حمایت بی دریغ حوزه و روحانیت از ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: عصمت در اقشار مختلف وجود ندارد طاغوت در گذشته همه کار کرد تا به امام راحل ضربه بزند اما این روحانیت بود که مقاومت کرد و اجازه چنین کاری را به دشمن نداد.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: زمانی استان قم محدود بود اما در حال حاضر 86هزار طلبه در حوزه وجود دارد، باید این فکر را از ذهن کسانی که می خواهند حوزه را تبدیل به دانشگاه کنند بیرون کنیم و جلوی آنها را بگیریم؛ وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که همه چیز حوزه مانند دانشگاه شود.

وی عنوان کرد: آن چیزی که حوزه را در مقابل طاغوت و اهداف شیطانی حفظ کرد خودسازی و تهذیب نفس بود.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود:با سیاه نمایی در مورد حوزه های علمیه مخالفم، حوزه در حال حاضر از سالم ترین نهادهاست و باید  برای آینده بهتر آن برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: باید کاری کرد طلبه های در همه مراحل قوی بار بیایند تا بتوانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

مدیر حوزه های علمیه استان قم گفت:شرایط حساسی بر فضای مجازی حکمفرماست، اگر در گذشته ارازل و اوباش در خیابان بودند اما درحال حاضر در درون خانه ها نفوذ کرده اند.

وی افزود: مسئولین  سطوح مختلف حوزه باید برای تربیت طلاب برنامه ریزی کنند، برنامه ریزی آموزشی نصف قضیه است نصف دیگر برنامه های مفید تهذیبی و تربیتی است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهار داشت: جز از طریق تربیت و فرهنگ سازی مناسب، راه دیگری برای مقابله با فضای مجازی نیست و این امر زمانی عملی می شود که کسانی که اخلاق را بیان می کنند و ارائه می دهند خود اهل اخلاق باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: استاد اخلاق باید منش اخلاقی داشته باشد و با دلسوزی پیگیر مشکلات طلاب باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha