یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال  در دیدار اعضای هئیت مؤسس و هئیت مدیره  انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه  علمیه قم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: باید حرکت جدی و مؤثر در فضای مجازی کرد و کارهای که از سوی مراکز حوزوی صورت گرفته متناسب با فضای مجازی نیست.

به گزار ش خبر گزاری «حوزه»  حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال صبح امروز  در دیدار اعضای هئیت مؤسس و هئیت مدیره  انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه  علمیه قم گفت: هدف نهایی حوزه همان هدفی است که انجمن تبلیغ برای آن تاسیس شده است، یعنی تبلیغ دین با همه خصوصیاتی که در قرآن بیان شده «نفر» و «تفقه» در دین و احکام ناب و هجرت و بازگشت و تبلیغ، این خیلی با ارزش است.

 مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: به طلاب، مسئله تبلیغ و تقوا و اخلاق را تذکر می دهیم، اتکاء به خدا و اخلاق مداری و تهذیب نفس از مباحثی  است که در وجود امام راحل  موج می زد و دوست و دشمن به عظمت ایشان اعتراف کردند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال بیان داشت: امام راحل از خود سخن نمی گفتند، نمی گفتند این کار از آن من بود و من انجام دادم. مبلغ هم باید دارای این چنین خصوصیتی باشد و رسالت خدا و دین را  با تکیه به خدا و اخلاق مداری و تهذیب نفس برای مردم بیان کند، نه سلایق و منش خود را جلو بندازد.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: وقتی تبلیغ دارای این  چنین خصوصیتی هست در فضای مجازی هم حوزه و روحانیت باید پیش  قدم تبلیغ دین باشند، حوزه را نمی شود رها کرد باید کسانی باشند تا جریان سازی را انجام دهند.

مرکز تخصصی برای ارتباطات و تبلیغ شکل بگیرد

وی افزود: حوزه علمیه خواص جامعه اند، این جریان را سلسله جنبان می  خواهد و انجمن ارتباطات یکی از آن جنبان است و باعث خوشحالی است که این انجمن تاسیس شده و مرکز تخصصی برای ارتباطات و تبلیغ باید شکل بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال بیان داشت: تبلیغ در فضای مجازی وسایبری موضوع خاص  است و باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر انواع برنامه ها  بدون فیلتر در فضای مجازی وجود دارد و جوانان جامعه با آن سرو کار دارند و این خطر بزرگی است که جامعه را تهدید می کند.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: در حال حاضر انواع برنامه ها خیلی راحت با وجود پیشرفت تکنولوژی می شود دریافت کرد. در گذشته مردم در مسجد و بازار بودند و مبلغین در همین مکانها می رفتند و تبلیغ می کردند.

وی افزود: در حال حاضر فضا عوض و  پیشرفته تر شده، کار مبلغین هم سخت و سنگین شده است.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال  از تشکیل مرکز خاص و یژه انجمن  ارتباطات و تبلیغ خبر داد و بیان داشت: طبیعی است کسی بخواهد سنگ اندازی کند، ولی باید در تاسیس این کار جدیت  و حقیقتا جدیت داشت.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان داشت: بزرگان و مراجع هم تاکید بر مقاومت در فعالیت ها دارند و امام راحل مجدد اسلام ناب بودند؛  مراجع و در هر عصر به داد اسلام رسیدند وحرکت امام(ره) هم  این گونه بود، اگر این حرکت نبود اثری از اسلام و حوزه نبود، حوزه موظف است از حرکت و منش امام(ره) و امروز نائب ایشان  دفاع کند  و نباید آرام نشست و باید از تمام فرصت استفاده کرد.

حوزه باید کار بزرگتری در فضای مجازی انجام دهد

وی افزود: باید حرکت جدی و مؤثر در فضای مجازی کرد و کارهای که از سوی مراکز حوزوی صورت گرفته متناسب با فضای مجازی نیست، باید با وجود این همه طلبه در قم و استاد در حوزه علمیه کار بزرگتر و قوی تر و مؤثرتری در فضای مجازی صورت گیرد

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال بیان داشت: حوزه علمیه هم از این حرکت با جدیت حمایت می کند و هدف مسئولین حوزه این  است که در خدمت  نظام و اسلام و آرمان های انقلاب باشند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha