چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
امام خمینی

حوزه/ هفتمین همایش «حقیقت همیشه زنده» که به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، در مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام سید سیف الله موسوی، در همایش «حقیقت همیشه زنده»،در مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب، اظهار داشت: امام راحل مقید به تهذیب نفس و رعایت تقوا بودند و در تمام امور از جمله مطالعه، عبادت، دعا و نیایش، رسیدگی به مسلمانان و کشورهای اسلامی، استراحت و اوقات فراغت، مطابق برنامه مشخص عمل می کرد.

وی یا اشاره به این که اراده پولادین امام خمینی (ره) ریشه در ایمان قوی و اتکا به خداوند داشت، افزود: امام(ره) انسانی بسیار مهربان و سرشار از عطوفت، خویشتن دار و پرهیزکار بود و صبر و استقامت ایشان مانع از آن می شد که سخت ترین حوادث خللی در اراده ایشان در رسیدن به هدف ایجاد کند.

مدیر مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب با بیان این که دوران تبعید امام خمینی (ره) با سختی و مشقات فراوانی همراه بود، ابراز داشت: امام(ره) در دوران تبیعد ترکیه، به تدوین کتاب تحریر الوسیله پرداخت.

حجت الاسلام موسوی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب عظمت امام خمینی (ره) را چنین توصیف می کنند «نام آور بزرگ دوران معاصر، یعنی امام خمینی (ره) دانشمندی پارسا و خردمندی پرهیزکار و حکیمی سیاست مدار و مؤمنی نواندیش و عارفی شجاع و هوشمند و فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بود، او فقیه و اصولی و فیلسوف و عارف و معلم اخلاق و ادیب و شاعر بود، در او خصلت های برجسته خدادادی در آمیخته با آنچه او خود از معارف قرآنی آموخته و دل و جانش را به آن زیور داده بود، شخصیت عظیم و جذاب و تأثیرگذاری پدید آورده بود که هر یک از چهره های برجسته یک قرن اخیر که قرن رجال و مصلحان نام آور دینی و سیاسی و اجتماعی است در برابر آن کم جاذبه و یک بعدی و کوچک به نظر می آمدند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha