یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
آیت الله شیخ عیسی قاسم

مدیر حوزه علمیه بحرینی‌ها در قم گفت: برخورد آل خلیفه باشیخ عیسی قاسم شبیه برخورد حکومت شاه با امام خمینی(ره) است که در نتیجه آن انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و حکومت شاه سرنگون شد.

اشاره: رژیم بحرین در ادامه اقدامات هتاکانه خود، تقریبا سه هفته  پیش حکم به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور داد و آتش زیر خاکسترِ شش ساله انقلاب مردم بحرین را بار دیگر شعله‌ ور کرد. در همین راستا با حجت الاسلام کاظمی مدیر مدرسه بحرینی ها حوزه الاطهار به گفت و گو پرداختیم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی کاظمی مدیر مدرسه بحرینی‌ها در قم (حوزه الاطهار) در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تحولات اخیر بحرین و اقدامات و تصمیمات آل خلیفه برای سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم نماد مقاومت در بحرین است و حکومت بحرین و عربستان سعودی از چند سال پیش تاکنون به دنبال این بودند که انقلاب بحرین را خاموش کنند.

وی ادامه داد: از 5 سال پیش که مبارزات مبارزین بحرینی در مقابله با حکومت آل خلیفه آغاز شد  تعداد زیادی از این انقلابیون بازداشت وزندانی شدند و این انقلابیون در بعضی موارد به 10 تا 15 سال زندان و یا حکم ابد متهم می شدند. در واقع  حکومت آل خلیفه تصورش این بود که با این اقدامات قیام مردم بحرین سرکوب می شود.

* تصور آل خلیفه این بود که با این کارها مردم از دور علما پراکنده می شوند

مدیر مدرسه علمیه بحرینی ها  با اشاره به بازداشت برخی از علمای بحرینی در طول سال های گذشته گفت: حدودا دو سال پیش حکومت آل خلیفه شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق را بازداشت کرد و به دنبال این اقدام مردم بحرین تظاهرات اعتراض آمیزی کردند، تصور آل خلیفه این بود که با این کار مردم از دور علما پراکنده می شوند.

حجت الاسلام کاظمی گفت: آخرین ضربه ای که حکومت بحرین به انقلابیون وارد کرد ، سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم بود که رهبر معنوی جمعیت الوفاق هستند. هدف آل خلیفه این بود که ایشان را از بحرین بیرون کنند چراکه اگر شیخ عیسی را زندانی می کردند اوضاع به هم می ریخت و متشنج می شد ومتهم به نقض حقوق بشر می شدند اما با این کار به اصطلاح خود می گویند که علیه حقوق بشر کاری نکردند و به دنبال این بودند که مردم را با این کار دلسرد کنند.

وی ادامه داد: تحصن در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم ادامه دارد؛ آل خلیفه به دنبال حمله به منزل ایشان و اخراجشان از بحرین بودند بنابراین مردم در اطراف خانه شیخ تجمع کردند که این اتفاق نیفتد .

* اگر حکومت شیخ قاسم را از بحرین بیرون کند، صبر مردم به پایان می رسد

حجت الاسلام کاظمی خاطر نشان کرد: هزاران نفری که در زندان های آل خلیفه هستند امیدشان این بود که شیخ عیسی قاسم در بحرین هست ولی اگر این اتفاق بیفتد یعنی حکومت به زور ایشان را از بحرین بیرون کند، صبر مردم به پایان می رسد .

وی تصریح کرد: شاید بتوان برخورد حکومت آل خلیفه باشیخ عیسی قاسم را به برخورد حکومت شاه با امام خمینی(ره) تشبیه کرد که امام(ره) را به دستور شاه از ایران تبعید کردند و اگرچه آن زمان یک سکوت اجباری موقتی بوجود آمد اما در سال 57 قیامی حاصل شد که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و حکومت شاه سرنگون شد.

مدیر مدرسه علمیه بحرینی ها گفت: در حال حاضر در بحرین حکومت به دنبال اقداماتی است که به تصورخودشان چند صباحی مردم بحرین را آرام کنند که البته همین سکوت و آرامش موقت هم بعید است و احتمالا در آینده باعث پیامدهای  منفی برای حکومت بحرین می شود.

وی گفت: حکومت آل خلیفه نیت دارد که به اجبار شیخ عیسی قاسم را از بحرین اخراج کنند که امیدواریم انشالله این کارانجام نشود و حضور مردم مثمر ثمر باشد .

حجت الاسلام کاظمی در پایان گفت: گروه های بحرینی کار مثبتی که در حال حاضر انجام می دهند این است که از ارتباطات بین المللی استفاده می کنند تا فشارهای بین المللی روی آل خلیفه زیاد شود و انشالله این زحمات و تلاش ها به بار بنشیند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha