یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام مومنی

حوزه/ این خطیب حوزوی گفت: ممکن است یک فرد مذهبی باشد و به نامحرم نگاه نکند؛ ولی ممکن است که شیطان او را به فضای مجازی گرفتار کند؛ دشمن در فضای مجازی به بمباران شیمیایی فرهنگی دست می زند؛ اگر قوه عقل و عقلانیت ضعیف شود، به راحتی انسان گرفتار شیطان می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت خادم الرضا(ع) گفت: حرکت امام صادق(ع) حرکتی فرهنگی است؛ ولی حرکت امام حسین(ع) حرکت خون و شمشیر بود.

وی افزود: تمام زحماتی که حضرات معصومین کشیدند، برای رسیدن به هدف هدایت بشر بوده است و تنها راه هدایت بشر تبعیت از اهل بیت(ع) در ذیل قرآن کریم است؛ زیرا اگر کسی به کلام اهل بیت(ع) عمل نکرد، پیروز نخواهد شد.

این استاد حوزه بیان کرد: امام صادق(ع) به عبدالله بن جندب فرمودند دنیا محل پهن دام های شیطان است؛ این دام های متعدد در دنیا، برای به دام انداختن محبان ائمه(ع)  است؛ زیرا هر انسانی که بیشتر در سیر الی الله پیشرفت کند، شیطان بیشتر با او کار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: اینکه تصور کنیم که شیطان با سینه زن امام حسین(ع) کاری ندارد، اشتباه است؛ براساس آیه 16سوره اعراف، شیطان دشمن قسم خورده ماست؛ آنجا که شیطان با خدا می گوید که حال که من با تو فاصله پیدا کردم اجازه نمی دهم که بندگانت نیز به تو برسند.

وی افزود: نکته دوم آن است که دام های شیطان در دنیا پهن شده است و برای هر کسی نیز به مقتضی حال خود پهن شده است؛ کار شیطان آن است که انسان را از صراط مستقیم دور کند؛ به قول امام صادق(ع) شیطان دام های خود را برای شکار محبان ما پهن کرده است؛ کسانی که در وادی محبت اهل بیت(ع) نیستند در وادی شیطان هستند.

استاد حوزه بیان کرد: صراط مستقیم پیامبر اکرم (ص) است و پس از ایشان امام علی(ع) و اهل بیت(ع) امی باشند؛ کسانی که در مسیر اهل بیت(ع) نباشند در صراط مستقیم نیستند؛ تمام قصد شیطان به دام انداختن محبین اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: به قول فرمایش امام صادق(ع) و بر اساس آیه قرآن کریم شیطان از چهار مسیر به انسان حمله می کند؛ ممکن است یک فرد مذهبی باشد و به نامحرم نگاه نکند؛ ولی ممکن است که شیطان او را به فضای مجازی گرفتار کند؛ دشمن در فضای مجازی به بمباران شیمیایی فرهنگی دست می زند؛ اگر قوه عقل و عقلانیت ضعیف شود، به راحتی انسان گرفتار شیطان می شود.

وی افزود: یکی از تیرهای شیطان آن است که آنچه خداوند به انسان داده است را کوچک می شمارد و آنچه نداده است را بزرگنمایی می کند؛ شیطان برای وسوسه انسان به ما حمله می کند تا از صراط مستقیم و شکرگذاری فاصله دهد.

این استاد حوزه بیان کرد: اگر بخواهیم که شیطان به ما مسلط نشود، باید راه های نفوذ شیطان به خود را سد کنیم؛ انسان نباید به شهوت مجال بدهد؛ شهدای ما درس های ماندگاری برای مقابله با شیطان به ما ارائه کردند؛ ائمه ما نیز با احادیث خود این راه را به ما نشان دادند؛امام صادق(ع) در لحظات آخر عمر خود بستگان خود را جمع کردند و فرمودند شفاعت ما اهل بیت(ع) به کسانی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تصریح کرد: در روایات بیان شده است هیچ عنصری همچون نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد؛ نمازهای واجب و مستحبی این کار مهم را انجام می دهند و کمر شیطان را به می شکند؛ نمازهایی چون نماز شب انسان ها را به اوج می رساند؛ نمازی که حضرت زینب(ع) در سخت ترین شرایط ممکن آن را ترک نکرد.

وی افزود: عرفان های کاذب به جوانان ما القا می کنند که برای رسیدن به خدا حتما نباید با نماز همراه باشد؛ برخی از انسان ها در زندگی قافیه را می بازند زیرا به آیه قرآن عمل نمی کنند که می فرماید که در سختی ها از نماز و صبر کمک بگیرید.

این استاد حوزه بیان کرد: کسانی که به نماز بی تفاوت هستند برکت را از خود دور می کنند؛ دعایی در حق آنها مستجاب نمی شود و دعای آنها نیز مستجاب نشده و هیچ عملی از او قبول نمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha