چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
امام صادق علیه السلام

حوزه/ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه همدان، گفت: شاگردان و دانشمندان زیادی در مکتب امام صادق(ع) در علوم و عرصه های مختلف پرورش یافته اند و از این جهت این امام همام را می توان بنیانگذار نهضت علمی در دنیا دانست.

حجت الاسلام محمد رضوی راد، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به شیعیان، درباره سیره و شخصیت این امام همام گفت: امام صادق(ع) به عنوان امام ششم شیعیان، بنیانگذار نهضت علمی در جهان و در بین مسلمانان به حساب می آیند.

وی افزود: شاگردان و دانشمندان زیادی در علوم مختلف فقه، تفسیر قرآن و حتی علوم طبیعی در محضر و مکتب نورانی این امام همام پرورش یافته اند و در منابع تاریخی نقل شده که 4000 شاگرد از محضر ایشان استفاده علمی کرده اند.

حجت الاسلام رضوی راد با اشاره به چهره علمی امام جعفر صادق(ع) در بین ائمه گفت: یکی از نکات برجسته راجع به شخصیت این امام بزرگوار، چهره علمی ایشان در بین ایمه است و چهره علمی ایشان به خاطر شرایط و دوران زندگی ایشان بیشتر از سایر ایمه جلوه و بروز پیدا کرد.

وی ابراز داشت: شیعیان، از طریق مکتب علمی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با اسلام آشنا شدند و امروز مبانی فکری، دینی و اعتقادی ما برگرفته از متکب ایشان است و به همین خاطر مذهب اثنی عشری را مذهب جعفری نیز می نامند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه همدان در ادامه گفت: موسس شیعه، پیامبر اسلام است و ایمه تعالیم آن را تبیین و از آن دفاع کرده اند، امام صادق(ع) علوم الهی و نبوی و علوم ناب اسلامی را در میان شیعیان گسترش داده است.

وی با بیان جنبه ای دیگر از زندگی و سیره امام جعفر صادق (ع) افزود: جنبه دیگر از زندگی ایشان مبارزه در مقابل حکام ظالم زمان متناسب با شرایط و موقعیت زمان خود بوده است و نشانه آن شهادت ایشان به دستور منصور دوانقی است.

حجت الاسلام رضوی راد اظهار داشت: جنبه دیگر از سیره امام صادق(ع) رأفت و محبت ایشان نسبت به مومنان، شاگردان، خانواده و اهل بیت بود و در واقع ما باید از مکتب امام صادق(ع) درس مبارزه با ظلم و طلب علم و آگاهی و رأفت با نسبت به جامعه اسلامی را بیاموزیم.

وی در پایان گفت: امروز جامعه اسلامی دشمنان زیادی دارد و در راس آن ها آمریکا و اسراییل هستند که به دنبال ایجاد دو دستگی در بین مسلمانان هستند، شیعیان باید برادری و هم بستگی را در بین مسلمانان نشر دهند و اسلام ناب را به دنیا بشناسانند و براعت بجویند از کسانی که قصد ایجاد نفاق و دو دستگی در میان مسلمانان را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha