یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
انجمن حدیث

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش انجمن حدیث حوزه از برگزارش نشست علمی « گرامیداشت علامه محمدباقر مجلسی » در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ علی فرهمندیان در نشست علمی «جایگاه و تأثیر امام رضا علیه السلام در احادیث شیعه» با بیان این که انجمن  حدیث حوزه موفق به برپایی 26 نشست علمی با موضوعاتی علمی، پژوهشی، تحقیقی و ترویجی شده است گفت:  به زودی شاهد برگزاری نشست علمی «گرامیداشت علامه مجلسی» با حضور اساتید، کارشناسان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه خواهیم بود.

پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از اهداف انجمن حدیث حوزه، جریان سازی حدیث وسیره اهل بیت (ع) و همچنین گفتمان سازی احادیث اهل بیت(ع) در جامعه است، اظهارداشت: یکی از اقدامات جهت تحقق گفتمان سازی احادیث اهل بیت (ع)، برگزاری نشست‌های علمی است که در قالب علمی ترویجی برگزار می‌شود.

وی افزود: انجمن حدیث حوزه تاکنون بیش از 26 نشست علمی در قالب علمی ترویجی برگزار کرده و از این پس در نظر دارد که کرسی‌های علمی ترویجی را با حضور اصحاب رسانه و کرسی‌های آزاداندیشی را با حضور اندیشمندان برگزر کند.

حجت الاسلام فرهمندیان با بیان این که برگزاری نشست‌های علمی رسانه ای در مناسبت‌های مختلف سال انجام می‌شود، گفت: رسانه‌ها نقش انتقال مطالب نشست‌ها را دارند و می‌توانند در زمینه نشر معارف اسلامی و اهل بیت (ع) نقش به سزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه ها بهترین بازو و مکمل تلاش های انجمن های علمی حوزه هستند، بیان داشت: نقش رسانه‌ها در نشر معارف اهل بیت(ع) تأثیرگذار هستند و بهترین وسیله انتقال معارف دینی هستند و در تحقق این امر می‌توانند انجمن حدیث حوزه را یاری کنند.

معاون آموزش و پژوهش انجمن حدیث حوزه خاطرنشان کرد: جمع آوری مباحث مطرح شده و ارائه آن به صورت نرم افزارهای دیجیتالی و آثار مکتوب از جمله دیگر خروجی های علمی انجمن می باشد.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha