یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بيان اين که صبوري و قناعت انقلابي روحانيت روح قناعت، دين باوري، تواضع و افتادگي را به جامعه عمق بخشيده است، تصريح کرد: اين مسأله پشتوانه اي براي رهبري، مرجعيت شيعه و نهاد روحانيت در نظام اسلامي شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع تعدادی از روحانیان مبلّغ مرکز استان، روحانيت را خادمان مکتب فاطمي و علوي دانست و گفت: علما و روحانيت مروجان حقيقي شريعت محمدي هستند.

معون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، روحانيت را پاسداران محراب الهي خواند و ادامه داد: نقش روحانيت براي حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صيانت از آرمان گرايي و دين باوري مردم بي بديل و بي نظير بوده است.

وی با بيان اين که صبوري و قناعت انقلابي روحانيت روح قناعت، دين باوري، تواضع و افتادگي را به جامعه عمق بخشيده است، تصريح کرد: اين مسأله پشتوانه اي براي رهبري، مرجعيت شيعه و نهاد روحانيت در نظام اسلامي شده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اين که امروز روحانيت دغدغه دينداري اين عصر را دارد، گفت: امروز ميراث داري امام راحل و عالمان ديني دغدغه اصلي و محوري روحانيت است.

وی با بيان اين که روحانيت همواره در مسير رهبري گام برداشته است، افزود: امروز نيز روحانيت اصيل پيرو مکتب ولايت بوده و رهنمودهاي رهبري را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار مي دهد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، نقش روحانيت به عنوان يکي از مهم ترين مؤلفه هاي ارشاد، هدايت و بسيج مردم در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی بسيار مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: حضور در عرصه روحانیت همواره موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان شده است.

وی با بيان اينکه نقش حوزه و روحانيت در شکل نظام مقدس جمهوري اسلامي بي‌بديل بوده است، افزود: اين نهاد ارزشمند پس از پيروزي انقلاب نيز در تقويت پايه‌هاي انقلاب همه توان خود را به کار گرفته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از روحانيت به عنوان امين‌ترين مرجع فکري، عقيدتي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي براي مردم و جامعه ياد کرد و بيان داشت: در حال حاضر علما و نهاد روحانيت به عنوان مرزبان دين و مرجع عقيدتي مردم نقشي تأثيرگذار در جامعه دارند.

وی با بيان اين‌که روحانيت همواره تلاش کرده جهت‌گيري هاي اسلامي انقلاب حفظ شود، بيان داشت: حضور هميشه در صحنه علما و روحانيت مانع از تلاش دشمنان در تضعيف نظام اسلامي شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، روحانيت را پرچم‌دار تبليغ دين اسلام معرفي کرد و با بيان اين که علما و فقهاي ديني همواره در برابر ضد ارزش ها ايستادگي و مقاومت کردند، خاطرنشان کرد: امروز نيز روحانيت آگاه و بصيرت در خط مقدم دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌هاي ديني قرار دارد.

حجت الاسلام صادقی با بيان اين که روحانيت تنها قشري است که مي تواند جامعه را با انديشه‌هاي ديني و اسلامي آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانيت پر رنگ تر باشد دشمنان به هيچ عنوان توان حضور ندارند.

معون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به نقش بي نظير روحانيت در حراست از اسلام ناب اشاره کرد و گفت: اگر امروز اسلام در عرصه جهاني عزت و عظمت دارد به برکت وجود علما و جامعه روحانيت است.

وي کارنامه روحانيت در تاريخ را روشن و عزت آفرين ارزيابي کرد و افزود: با گذري کوتاه بر تاريخ خواهيم ديد حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه اسلامي به دست اين قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص بوده و امروزه نيز اگر چيزي از اسلام، آموزه‌هاي اسلام و معنويت اسلام در دست است، محصول تلاش علماي گذشته، بزرگان دين، مراجع عظام تقليد و رهبران فکري جامعه است که نقش خود را به شايستگي در مقاطع مختلف تاريخي انجام داده اند.

وی با بيان اين که انقلاب اسلامي ايران فرصت و بستر مناسبي را براي حضور گسترده و تلاش روحانيت در عرصه هاي مختلف فراهم کرده است، ادامه داد: امروز روحانيت بايد نقش مهمي را در تاريخ حيات سياسي، اجتماعي و فرهنگي اسلام ايفا کند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود گفت: روحانيت هميشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده، چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانيت واقف هستند و همواره تلاش كرده که رابطه بين مردم و روحانيت را تضعيف کنند و در اين راه از همه ظرفيت ها و امکانات خود استفاده مي‌کنند.

وی، انقلاب اسلامي ايران را پديده نادري در تاريخ برشمرد و با بيان اين که اين نهضت عظيم ديني همه دنيا را مات و مبهوت کرده است، گفت: هيچ کسي فکر نمي‌کرد اسلام و معنويت بتواند اين چنين حرکت عظيمي را به وجود آورد و اين گونه تأثيري در جامعه بشري به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha