پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آبادی پیشه

حوزه/ معاون اداری مالی حوزه‌ های علمیه گفت: مدرسه علمیه ملاصادق مجتهد قمی یکی از مدارس با تاریخ کهن حوزه های علمیه است که قدمت آن به بیش از ۱۶۰ سال پیش برگشته و تکمیل و تجهیز مسجد و نمای مدرسه، نیازمند مساعدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد آبادی پیشه، شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه ملاصادق مجتهد قمی(ره) اظهار داشت: این مدرسه در حال حاضر در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ مترمربع و 12 هزار متر زیربنا در 5 طبقه و 26 مدرس همچنین 56 حجره پذیرای 140 طلبه می باشد.

وی ادامه داد: ساخت و تجهیز 14 اتاق اداری، 7 وضوخانه، 44 متر آشپزخانه، 5 سوئیت، حمام، سالن غذاخوری به مساحت 350 متر این فضای 12 هزار متر را به خود اختصاص داده اند.

معاون اداری مالی حوزه‌ علمیه گفت: مدرسه علمیه ملاصادق مجتهد قمی یکی از مدارس با تاریخ کهن حوزه های علمیه است که قدمت آن به بیش از ۱۶۰ سال پیش برگشته و تکمیل و تجهیز مسجد و خود مدرسه نیازمند به مساعدت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آبادی‌پیشه با بیان اینکه مدرسه ملاصادق یکی از مدارس فعال دوره مبارزات ستم شاهی بوده است، اظهار داشت: طبق آمار و گزارشات ساواک، طلاب این مدرسه از مبارزین دوران پهلوی بودند؛ به طوریکه مورد توجه ساواک قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه مدرسه حاج ملا محمد صادق مجتهد قمی در سال 1345 به مرحوم آیت‌الله العظمی  گلپایگانی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: بعد از آن دوران تا سال 1389 به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم 3 هزار و 500 متر زمین و 12 هزار متر زیربنا به این مدرسه اختصاص داده می‌شود.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه گفت: مرکز مدیریت حوزه از سال 1389 امور تکمیلی این مدرسه را در دستور کار قرار داده و از سال گذشته توانسته تحصیل طلاب را در آن آغاز نماید.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha