یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حداد عادل

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: باید از ورود کالای قاچاق که ریشه تولید را می‌سوزاند، جلوگیری کرد و بازار عرضه‌ ساخت، حمایت از تولید توسط ایرانی‌ها و انصاف تولیدکنند و بالابردن کیفیت تولید را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حداد عادل، امشب در همایش اقتصاد و فرهنگ؛ اقدام و عمل که با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، در جوار حرم مطهر رضوی برگزارشد، بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند جلوی توطئه دشمنان را بگیرد، گفت: معرفی کالای تولید ایرانی در صداوسیما و سایر نهادها و وزارت خانه مهم است تا دشمن در هدف خود موفق نشود.
وی با بیان اینکه توحید زمانی محقق می شود که حکومت الهی به دست حجت حق ایجاد شود، افزود: دشمنی دشمنان به این علت است که انقلاب اسلامی مفهوم حاکمیت وحی و دین وارد سیاست کرده است.
حدادعادل با اشاره به اینکه هیچ ظرفیت مردمی دینی فرهنگی ایمانی و اخلاقی بالاتر از آستان قدس رضوی در کشور وجود ندارد، ابراز کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که زائران از نظر اعتقادی و خدمت به کشور و انقلاب ارتقا یابند و این مکان به عنوان یک مدرسه نسبت به این امور آموزش دهد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شکست دشمن در جنگ تحمیلی هشت ساله، یادآورشد: آنان جنگ اقتصادی و فرهنگى را برای گسترش ضعف فرهنگی و اعتقادی و متمایل کردن مردم به سوی فرهنگ و استفاده از محصولات غربی راه انداختند.

حداد عادل به اهتمام و دغدغه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: نمایشگاهی که توسط آستان قدس رضوی ایجاد شد، بسیار مهم ارزیابی می‌شود که الگویی برای این مسئله می‌باشد.
وی تاکید کرد: باید برای خرید کالای ایرانی فرهنگ سازی کرد که با توجه به عشق و علاقه مردم به وطنشان، این امر محقق می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: باید از ورود کالای قاچاق که ریشه تولید را می‌سوزاند، جلوگیری کرد و بازار عرضه‌ ساخت، حمایت از تولید توسط ایرانی‌ها و انصاف تولیدکنند و بالابردن کیفیت تولید را مهم ارزیابی کرد.
رئیس فرهنگستان زبان و ادبیا فارسی استفاده از لغت های فارسی را از نمونه های فرهنگى دانست که در هر زمانی باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: همان طور  که قداست و فرهنگ شهر مشهد می‌بایست حفظ شود، بر همین اساس، این شهر نباید به عنوان مکانی برای خرید کالای خارجی باشد.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه عرضه لوازم التحریر تولید ایران با عنوان "مهر درخشان" در محل نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) در شهریور ماه برگزار و با استقبال نبم میلیونی زائران و مجاوران مواجه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha