چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
گردهمایی مبلغان

حوزه/ با حضور جمع کثیری از اساتید، طلاب و مبلغان حوزه های علمیه گردهمایی بزرگ مبلغان افتخاری حماسه اربعین حسینی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این گردهمایی که با حضور چهره های علمی، فرهنگی و پژوهشی حوزه های علمیه و مراکز تبلیغی حوزوی برگزار گردید حجج الاسلام و المسلمین محمدی و شرفخانی به عنوان رئیس و معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به ایراد سخن پرداختند.

در این گردهمایی که با پاسخ گویی به سوالات مبلغان دنبال شد، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در سخنانی اظهارداشت: در زیارت اربعین از عاملان اختلاف میان امت مسلمان به عنوان دشمنان اصلی امام حسین(ع) نام برده می‌شود و در دوره کنونی نیز آمریکایی‌ها در میان امت‌های مختلف اختلاف ایجاد می‌کنند و افرادی که از ایستادگی مقابل استکبار خسته شده‌اند در حقیقت همانند جاسوسان به دنبال پیروزی دشمن هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: امروز فرقه‌های مختلف به عنوان یک دست‌نشانده در نقشه از پیش طراحی شده آمریکا بازی می‌کنند به همین اختیاری از خودشان ندارند.

وی از مسؤولان آمریکا به عنوان سردمداران نفاق جامعه بشریت نام برد و افزود: این افراد شعار آزادی و حقوق بشر را مطرح می‌کنند، اما در عمل نسبت به این ارزش‌ها نگاهی ندارند؛ با وجود مذاکرات بسیار انجام شده، اخیرا وزیر امور خارجه آمریکا دادخواست طولانی برای محاکمه ایران آماده کرده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه امید به خداوند پیروزی جبهه حق را به دنبال دارد، گفت: صاحبان جرم و جنایت مستحق آتش هستند و در قرن حاضر جرائم بزرگ دنیا توسط آمریکا رقم زده می‌شود.

در ادامه نیز معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی اظهارداشت: مبلغان و خادمان ایران در اربعین باید به قوانین و حاکمیت دولت عراق احترام گذاشته و مدیریت آنها را بر مدیریت خود ارج بدانند تا بتوانند به عنوان خادم امام حسین(ع) میزبانی عراقی‌ها را تکریم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اینکه مبلغان دینی باید با نیروهای بسیج مردمی عراق مشارکت مطلوبی داشته باشند، گفت: مبلغان باید با لباس روحانیت به مردم خدمات‌رسانی کنند، افرادی که توانایی استفاده از لباس روحانیون به صورت دائم را ندارند در این حرکت حضور پیدا نکنند چراکه حوزویان عراق نسبت به این لباس روحانیت حساسیت بسیاری دارند.

وی با بیان اینکه رسالت‌های مشخصی به گروه‌های مختلف روحانی واگذار شده است، بیان داشت: اجرای یک حرکت فرهنگی در کشور همسایه نیازمند تبعیت از مسؤولان و توجه به عملکرد گروهی است، لذا روحانیون در کشور عراق باید با یکدیگر ارتباط مستمر داشته باشند تا بتوانند در قالب گروه‌های مشخص مباحث و برنامه‌های فرهنگی را دنبال کنند؛ افرادی که در اربعین حسینی به دنبال تبلیغ هستند نباید از محل ماموریت خود خارج شوند در این صورت دو سال از فعالیت‌های تبلیغی در مراکز مختلف منع می‌شوند چراکه این افراد مسؤولیت تبلیغ را بر عهده گرفته و نمی‌توانند در انجام رسالت‌های خود کوتاهی کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha