سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ آقایی که اشرف انبیاء و مخلوقات و رحمة للعالمین است، مسلماً پدر و مادری بزرگ و والا مقامی داشته و این موضوع، از مسائلی است که در کارهای پژوهشی کمتر به آن پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، ظهر امروز در آیین معرفی دبیر علمی کنگره حضرت آمنه(سلام الله علیها) که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، گفت: متأسفانه، درباره حضرت آمنه(علیهاالسلام )و نقش ایشان در تربیت رسول اکرم(ص) کم کاری شده است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) افزود: آقایی که اشرف انبیاء و مخلوقات و رحمة للعالمین است، مسلماً پدر و مادری بزرگ و والا مقامی داشته و این موضوع از مسائلی است که در کارهای پژوهشی کمتر به آن پرداخته شده است.
وی برگزاری کنگره حضرت آمنه(سلام الله علیها) را گامی کوچک در این مسیر عنوان کرد و گفت: از برکات جمهوری اسلامی ایران است که پژوهشگران دور هم جمع شده و به مطالعه و پژوهش درباره بزرگ بانویی چون حضرت آمنه علیهاالسلام می پردازند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره شخصیت مادر گرامی پیامبر اسلام(ص) گفت: اگر بخواهیم درباره شخص حضرت آمنه(سلام الله علیها) سخن بگوییم، مسلماً تاریخ مطالب محدودی درباره ایشان دارد؛ از جمله این که خداوند یک فرزند به جناب عبدالله و حضرت آمنه(علیهماالسلام ) داده، ولی اگر بخواهیم درباره شخصیت ایشان سخن بگوییم، با حجم گسترده ای از منابع و اطلاعات روبرو خواهیم شد.
وی، انجام کار جمعی در راستای ترویج تعالیم اسلامی را فعالیتی با برکت خواند و گفت: ممکن است انسان با نگاهی اجمالی به مباحث تاریخی، گمان کند در موضوعی همچون شخصیت حضرت آمنه سلام الله علیها موضوعات زیادی وجود ندارد؛ ولی زمانی که کاری خالصانه و با نیت بزرگداشت اهل بیت(ع) و وابستگان به این خاندان شریف انجام شود، نتایج بزرگ و توفیقات فراوانی به دست می آید.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها)به شبهه افکنی دشمنان خاندان عصمت و طهارت رسول الله(ص) درباره حضرت آمنه(سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: زمانی که عرصه ای از حضور اندیشمندان شیعی و دینی خالی باشد، دشمن در آن حضور یافته و به شبهه افکنی می پردازد؛ شبهاتی هم که درباره حضرت آمنه(سلام الله علیها) وجود دارد، به دلیل حضور کمرنگ ما در این عرصه بوده است.
وی افزود: زمانی که این کنگره علمی و پژوهشی با جامعیت برگزار شود، علاوه بر ارائه پاسخ به شبهات، موجب تنگی عرصه بر شبهه افکنان شده و آنها جایی برای شیطنت و تخریب باورهای دینی پیدا نمی کنند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha