سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: ۴۰۰ اداره کوچک و بزرگ در استان به وسیله کارگروه فرهنگی درمورد رعایت اصل حجاب مورد رتبه ‌بندی قرار گرفته و ادارات برتر در این زمینه تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌ الاسلام سید شهاب ‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، عصر سه شنبه در دیدار با بانوان فرهیخته آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری همایش روز ملی عفاف و حجاب در میدان ساعت تبریز، اظهار داشت: این همایش در واقع حرکت عظیمی برای دفاع و بروز و ظهور عفت و پاکدامنی است که بی‌ شک تاثیرات مثبتی در جامعه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: حجاب و عفت اصل اصیل خانواده ‌های ایرانی است و به همین خاطر همه ساله در روز ملی حجاب و عفاف چنین همایشی برگزار می ‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب چادر نشانه ملی ما ایرانیان است، اگر از ایران باستان تاریخ‌ این کشور را بررسی کنیم، می ‌بینیم که حجاب و پوشش مناسب برای ایرانیان یک اصل بوده و ما اکنون در پی بازیابی هویت اصلی ‌مان هستیم.

حجت ‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ اداره کوچک و بزرگ در استان به وسیله کارگروه فرهنگی قرار است درمورد رعایت اصل حجاب مورد رتبه ‌بندی قرار گرفته و نیز ادارات برتر در این زمینه تجلیل شوند.

وی در ادامه نسبت به توطئه دشمنان مبنی بر از بین بردن بنیان خانواده ها هشدار داد و عنوان کرد: وقتی بنیان خانواده از بین می ‌رود، عاطفه و محبت نیز از بین می ‌رود و در نتیجه انسان‌ ها برای ارضای محبت خود به حیوانات خانگی رجوع می ‌کنند که نمونه ‌ای از سبک زندگی غربی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: دشمن معتقد است در ایران دچار فتح فرهنگی شده است، در بحث‌ هایی همچون غذا و معماری ما اصالت خود را از دست داده‌ ایم و تعبیر دشمن تاحدودی درست است اما باید از ادامه آن جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای ترویج و تبیین حجاب در جامعه باید ابتدا از خودمان شروع کنیم، گفت: کارمندی که در اداره حجاب را رعایت نمی‌ کند به ارباب رجوع هم تاثیر می ‌گذارد و به همین ترتیب اساتید به دانشجوها، معلمان به دانش‌آموزان، مادران به فرزندان.

حجت الاسلام حسینی در پایان تصریح کرد: یکی از مباحثی که تبلیغات اسلامی به عنوان متولی حوزه دین پیگیر است بحث آسیب‌ های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد است که برای پیشگیری از آن ‌ها تاکید زیادی داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha