چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
نشست شورای معاونین حوزه سمنان

حوزه/ استاندار سمنان با تاکید بر این که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه با همت و همفکری و همدلی و وحدت با روحانیت کاهش می یابد، گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیون می‌توانند بازوی توانمندی در جامعه برای کاهش و یا رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، محمدرضا خباز در نشستی با مسئولان حوزه علمیه استان سمنان که با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه دارای ظرفیت و پتانسیل‌های فراوانی هستند، اظهار داشت: باید از ظریفت روحانیت در بخش‌های پرورشی و مشاوره‌ای بیش از گذشته در جامعه بهره برد.

استاندار سمنان با اشاره به این که روحانیت در جامعه از سابقه درخشان و قابل‌اعتمادی در میان آحاد مردم برخوردار هستند، ابراز داشت: اطلاعاتی که مردم در جامعه در زمینه‌های مختلف دینی، مذهبی دارند به‌واسطه همت و زحمات و خدمات ارزنده روحانیت در جامعه است.

وی با تاکید بر این که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه با همت و همفکری و همدلی و وحدت با روحانیت کاهش می یابد، افزود: حوزه‌های علمیه و روحانیون می‌توانند بازوی توانمندی در جامعه برای کاهش و یا رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشند.

استاندار سمنان تصریح کرد: به همت یکی از طلاب سمنانی در دو محله آسیب خیز سمنان با هماهنگی سپاه، بسیج و شهرداری آسیب‌های یک منطقه از سمنان مهار شده است و این اقدام خوب و قابل‌تحسین در جامعه روحانیت است.

ضرورت احیای موقوفات حوزوی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد، مدیر حوزه علمیه استان سمنان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی، گفت: موقوفات حوزوی در استان وجود دارد، اما هرچه برای احیاء آن تلاش می‌کنیم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم و به برخی از بن‌بست‌ها برمی‌خوریم.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان در ادامه افزود:  130 استاد حوزه علمیه در سطح استان سمنان در حال گذراندن دوره مشاوره برای ارائه مشاوره به طلاب هستند و همه اساتید دارای حکم و مجوز تدریس هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد خاطرنشان کرد: از کلیه بین مدارس آموزش و پرورش در سطح این استان 15 درصد از مدارس در طرح امین فعالیت می‌کنند.

تحصیل ۲ هزار بانوی طلبه در سمنان

حجت‌الاسلام‌ علیرضا صابریان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان هم در این نشست اظهار داشت: ارتباط و همدلی و وحدت و همراهی خوب و مناسبی در میان مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در استان سمنان با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران این استان برقرار است.

وی با اعلام این که 2 هزار طلبه خواهر در سطح استان سمنان مشغول به فعالیت و درس و بحث هستند، ادامه داد: ۸۰ نفر در سطح 2 و 35 نفر در سطح 3 در حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان به‌عنوان استاد فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha