پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
نشست شورای معاونین حوزه سمنان

حوزه/ استاندار سمنان با اشاره به نقش بانوان طلبه در اصلاح سبک زندگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: هرچه سطح علمی و عملی خواهران ارتقا پیدا کند، گسست بین نسل اول و سوم کمتر خواهد شد و نقش مؤثرتری در هدایت نسل آینده ایفا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، محمدرضا خباز در اولین جلسه تأسیس جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران استان سمنان، در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به راه‌اندازی جامعه خیرین حوزه خواهران در این استان، اظهار داشت: مرکز جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران در استان سمنان به‌ زودی فعالیت رسمی خود را شروع می‌کند و مسؤولان باید برای تقویت این مرکز همکاری‌های لازم را داشته باشند.

استاندار سمنان افزود: همه انسان‌ها علاقه‌مند به‌ جاودانگی هستند و برخی احساس می‌کنند ماندن در دنیا آنها جاودانه خواهد کرد، غافل از این که دنیای فانی از بین رفتنی است و این امر میسر نخواهد شد، مگر آن که فرد با انجام امور خیرخواهانه، از خود باقیات و صالحات به‌جا بگذارد، که در این صورت پس از به پایان رسیدن عمر، پرونده عمل خیرین بازخواهد بود.

وی با اشاره به نقش بانوان طلبه در اصلاح سبک زندگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: هرچه سطح علمی و عملی خواهران ارتقا پیدا کند، گسست بین نسل اول و سوم کمتر خواهد شد و نقش مؤثرتری در هدایت نسل آینده ایفا خواهند کرد.

استاندار سمنان با اشاره به ضریب نفوذ بانوان در حوزه خانواده‌ها افزود: بخش عمده‌ای از تربیت فرزندان بر عهده بانوان در خانواده است که باید از این ظرفیت مهم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کاهش بسیاری از چالش‌های فرهنگی در جامعه بهره‌برداری کرد.

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت سطح استان سمنان را بانوان شکل می‌دهند، بیان کرد: در امر تعلیم و تربیت فرزندان جامعه، نقش حوزه‌های علمیه خواهران به‌مراتب بیشتر از حوزه‌های علمیه برادران در جامعه است.

خباز تصریح کرد: ساماندهی افراد تحصیل‌کرده و نمونه و برتر در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی در دستور کار قرار گیرد، افراد تحصیل‌کرده در حوزه‌های علمیه اعم از خواهران و برادران می‌توانند سطح علمی و تخصصی و برنامه‌های فرهنگی سطح استان سمنان را اعتلا و ارتقا دهند.

وی با اشاره به این که قشر بانوان همواره در دولت تدبیر و امید موردتوجه بوده‌اند، افزود: با حضور بانوان طلبه در جامعه شاهد تحول عظیمی در بخش فرهنگ و مذهب آن جامعه خواهیم بود.

استاندار سمنان با اشاره به راه‌اندازی جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران در سطح این استان سمنان، خاطرنشان کرد: خیران در استان سمنان با مشارکت در این کار خداپسندانه می‌توانند از آثار و برکات معنوی و اخروی آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha