یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
حجت الاسلام رضانژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضا نژاد گفت: مدعیان دروغین بدون در نظر گرفتن معیارهای فهم قرآن کریم، تأویل ها، تفسیرها، توجیهات و متشبهات را مد نظر قرار داده اند، که باعث انحراف ایشان از راه راستین شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد رئیس پژوهشکده علوم اسلامی المصطفی در نشست علمی «نقد استدلال های قرآنی مدعیان یمانی» که در قم برگزار شدتصریح کرد:  این نشست علمی با مشارکت کنگره بین المللی قرآن وعلوم انسانی، انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه، مجتمع آموزش عالی فقه، پژوهشگاه بین المللی المصطفی و دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار می گردد.

وی تصریح کرد: از هفت موضوع تصویب شده در کنگره علوم اسلامی؛ دو موضوع نقد برداشت های نادرست از خاتمیت قرآنی و نقد استدلال های قرآنی مدعیان یمانی به همت پژوهشگاه بین المللی المصطفی برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد در ادامه به ضرورت بحث نقد استلال های قرآنی مدعیان دروغین اشاره نمود و اظهار داشت: موفقیت در دستیابی به محتوای موضوعات قابل طرح در کنگره قرآن و علوم انسانی در گرو برداشت درست و صحیح از آیات الهی است.

وی با بیان این که با توجه به گستردگی محورهای بحث در مورد نقد استدلال های قرآنی، در این نشست به عنوان نمونه تنها به یکی از برداشت های نادرست قرآنی جریان های انحرافی اشاره خواهد شد، یادآور شد: در دو سده اخیر جریان های منحرف ضمن برداشت های نادرست از قرآن کریم، در صدد ارائه ادعاهای دروغین بر آمده اند، که از جمله آن می توان به جریان های بابیت، بهائیت و یمانی اشاره نمود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که برای فهم درست از قرآن کریم معیارهایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: سازگاری فهم با عقل منطقی، فطرت انسانی، قواعد عرف عام عقلا در زبان محاوره و مفاد درونی آیات قرآن کریم و نیز عدم مخالفت فهم با سنت قطعی معصومین(علیهم السلام) و سازگاری فهم با روح حاکم بر شریعت اسلامی و قرآن کریم از مهترین معیارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضانژاد تصریح کرد: مدعیان دروغین بدون در نظر گرفتن معیارهای فهم قرآن کریم، تأویل ها، تفسیرها، توجیهات و متشبهات را مد نظر قرار داده اند، که باعث انحراف ایشان از راه راستین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha