یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز يکي از قوي ترين مؤلفه هاي صيانت از دستاوردهاي انقلاب صيانت از عنصر انقلابي گري و دين باوري در کشور نهاد مرجعيت و روحانيت است، افزود: روحانیت در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی همواره پیشگام بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشستی با جمعی از روحانیان مرکز استان، روحانيت را خادمان مکتب فاطمي و علوي دانست و گفت: علما و روحانيت مروجان حقيقي شريعت محمدي هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران، روحانيت را حافظان منبر و محراب در قلمرو انديشه زلال قرآني دانست و با بیان این که امروز روحانيت حافظ حقيقي اسلام و شريعت محمدي است، افزود: حوزه و روحانیت در یکصد سال اخیر همواره مهم ترین پشتوانه اسلام و ارزش های الهی در جامعه بوده اند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز يکي از قوي ترين مؤلفه هاي صيانت از دستاوردهاي انقلاب صيانت از عنصر انقلابي گري و دين باوري در کشور نهاد مرجعيت و روحانيت است، افزود: روحانیت در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی همواره پیشگام بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، روحانيت را پاسداران محراب الهي خواند و ادامه داد: نقش روحانيت براي حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صيانت از آرمان گرايي و دين باوري مردم بي بديل و بي نظير بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که صبوري و قناعت انقلابي روحانيت روح قناعت، دين باوري، تواضع و افتادگي را به جامعه عمق بخشيده است، تصريح کرد: اين مسأله پشتوانه اي براي رهبري، مرجعيت شيعه و نهاد روحانيت در نظام اسلامي شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به اين که امروز روحانيت دغدغه دينداري اين عصر را دارد، گفت: امروز ميراث داري امام راحل و عالمان ديني دغدغه اصلي و محوري روحانيت است و که همواره وجود داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين که روحانيت همواره در مسير رهبري گام برداشته است، افزود: امروز نيز روحانيت اصيل پيرو مکتب ولايت بوده و رهنمودهاي رهبري را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار مي دهد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود نظام اسلامي را امن ترين کشور در جهان معرفي کرد و با بيان اين که اين امنيت در سايه اسلام ناب محقق شده است، خاطر نشان کرد: گسترش هرچه بيشتر ارزش هاي ديني زمينه کاهش ناهنجاري ها را فراهم خواهد کرد.

وی با بيان اين که حضور مؤثر روحانيت آگاه و اصيل شيعه مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان در تاريخ اسلام است روحانيت را پيشگامان عرصه تبليغ و دفاع از اسلام ناب محمدي(ص)معرفي کرد و گفت: روحانيت همواره در خط مقدم دفاع از ارزش هاي ديني و انقلابي بوده است. 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نقش روحانيت در حرکت هاي مردمي عليه استبداد و استعمار همواره پر رنگ و تأثير گذار بوده است، افزود: تلاش دشمنان و بدخواهان انقلاب برای تضعیف جایگاه روحانیت همواره با پشتیبانی و حضور مردم ناکام مانده است.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با اشاره به اينکه روحانيت اصيل همواره با آگاهي و بصيرت مانع از تحقق برخي توطئه هاي دشمنان اسلام شده است، بيان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از انديشه هاي روحانيت آگاه و اصيل همواره هراسانند.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: روحانيت در تاريخ شيعه همواره در کانون توجه دشمنان نظام قرار داشته، چرا که آنان به عظمت و قدرت روحانيت واقف بوده و همواره تلاش مي‌كردند رابطه مردم و روحانيت را تضعيف کنند.

وی در ادامه گفت: علما و روحانيت را امين و مورد وثوق مردم دانست و تصريح کرد: مردم در تاريخ همواره در حوزه هاي مختلف از محضر مراجع و علما براي  رفع بسياري از مشکلات فردي و اجتماعي بهره برده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به نقش محوری روحانیت در تحولات فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: ارزش ها و هنجارهاي ديني همواره از طريق روحانيت به جامعه تزريق مي شود.

وی با اشاره به نقش محوری روحانیت در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز نیز روحانیت مهم ترین و اثرگذارترین نقش را در حفظ و حراست از آرمان هاو  ارزش های انقلاب و نظام بر عهده دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha