پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با شهید مدافع حرم در قزوین

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور در شهرستان قزوین با خانواده شهید طلبه حجت اسدی از شهدای مدافع حرم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و جمعی از مسئولان این مرکز در راستای نوزدهمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات با حضور در استان قزوین با خانواده روحانی شهید مدافع حرم شهید حجت الاسلام و المسلمین حجت اسدی دیدار و گفتگو کرد.

شایان ذکر است، شهید طلبه حجت اسدی از ذاکران اهل بیت، فعالان فرهنگی قزوین و از مسئولان هیئت مذهبی عاشورا و هیئت عزاداران حسین‌ جان (ع) این شهر بشمار می‌رفت که نقش پررنگی در جریانات مذهبی قزوین ایفا کرده بود.

این شهید در زمان حمله آمریکا به شهرهای مقدس نجف و کربلا به صورت شخصی و داوطلبانه برای دفاع از حرم امام حسین (ع) و حرم امیرالمؤمنین علی (ع) به عراق رفته و با متجاوزان آمریکایی و انگلیسی جنگیده بود.

یارانش می‌گویند، همیشه کارهای فرهنگیِ سنگین با آقا حجت بود، شهدای یادمان والفجر یک و شهدای جبهه‌های غرب، حضرت معصومه (س) و صحن‌های جدید و نمایشگاه‌هایش، اردوگاه شهدای علم و فناوری و هیئت‌ها و دست‌اندرکاران برنامه «شب وداع»، مسئولان فرهنگی بعثه رهبری و حاضران در برنامه حسینیه قمی‌های کربلا در ایام اربعین، نجف و صحن حضرت زهرا، مسجد جامع المهدی (عج) و نمازگزارهایش، و همه بچه‌های هیئت حسین‌ جان (ع) قزوین، شاهدان این حرف هستند.

شهید حجت اسدی طلبه مجاهد و ذاکر و خادم اهل‌بیت (ع) سابقه خادمی شهدا در مناطق فکه شمالی، معراج شهدای اهواز، دارساوین کردستان، و خادمی زوار اربعین اباعبدالله در کربلا را داشت.

این طلبه فروشگاه‌های محصولات فرهنگی حسین جان (ع) را نیز در قزوین راه‌اندازی کرد.

شهید اسدی در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) از ناحیه پهلو و بازو ترکش خورد و در جوار بارگاه حضرت‌ زینب کبری (س) به شهادت رسید.
اخلاص و صفا و مجاهده او در اجرای برنامه‌های هیئت حسین‌ جان قزوین در اداره یادمان‌های شهدا در جنوب، در برگزاری مراسم اربعین در کربلا، در خاطر و ذهن دوستان و یارانش موج می‌زند.

شهید حجت اسدی از ذاکران اهل بیت، فعالان فرهنگی قزوین و از مسئولان هیئت مذهبی عاشورا و هیئت عزاداران حسین‌ جان (ع) این شهر بشمار می‌رفت که نقش پررنگی در جریانات مذهبی قزوین ایفا کرده بود.

از این شهید 3 فرزند پسر 6 ماهه، 7 ساله و 13 ساله به یادگار مانده است.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha