سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
 با آیت الله اعرافی

حوزه/ با حضور رئیس المصطفی و مدیران جامعه‌المصطفی، مراسم بزرگ‌داشت دهه فجر و تجلیل از فرزندان شاهد همکار و کارمندان نمونه، در نمازخانه سازمان مرکزی جامعه‌المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این مراسم، آیت الله اعرافی، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برگزاری این جلسه ضمن عرض ادب به پیشگاه بانوی بزرگ اسلام، گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را هدف‌گذاری نموده، آیین قدردانی از کارکنان نمونه جامعه المصطفی است.
رئیس جامعه‌المصطفی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های وصف‌ناپذیر المصطفائیان در عرصه های مختلف بین المللی، خاطرنشان کرد: از یکایک خادمان این حرکت بزرگ الهی و تمام ایثارگران انقلاب اسلامی که مایه افتخار ما هستند قدردانی می کنیم.
آیت الله اعرافی در ادامه به مفهوم استعاذه در قرآن کریم اشاره نمود و خاطرنشان کرد: این واژه ده ها بار در قرآن کریم به کار رفته است و در معوذتین، رسول گرامی اسلامی(ص) مامور شدند تا این مهم را به عنوان ذکر ادا نمایند.
وی با تأکید بر این که این پدیده اخلاقی و معنوی مفهومی کلیدی در مدارج روحی و معنوی است، یادآور شد: استعاذه به سه مؤلفه و رکن اساسی وابسته بوده، همان حالی است که به انسان اسیر در پنجه گرگ ها بیابان دست می دهد و درون او برای رهایی برانگیختی به وجود می آید.
مدیر حوزه های علمیه نقطه امید و رهایی بخش را دیگر رکن استغاذه دانست و  خاطرنشان کرد: حقیقت استعاذه و خطری که انسان می‌خواهد از آن رهایی کن به شرط حس و لمس خطر وابسته است.
وی تصریح کرد: اگر انسان در طوفان خطر، خطر را حس نموده، انگیزه رهایی را در خود به وجود آورد، استعاذه خواهد نمود.
آیت‌الله اعرافی در ادامه با بیان این که دین برای تعالی بشر در مسیر بی نهایت آمده است، اظهار داشت: بشر در این مسیر همواره با بارش خطرها و آسیب ها  روبرو بوده، بلاهای روحی مانعی برای رسیدن به سعادت بشری است.
وی به برخی از خطرهای پیش روی آدمی در بزنگاه طی مسیر سعادت اشاره و تصریح کرد: تک تک آسیب ها و بلاهای روحی، فرصت های بزرگ معنوی را از انسان سلب می کند، و همه این گناهان و معصیت ها و آلودگی ها خطری پیش روی آدمی است.
رئیس جامعه‌المصطفی با تأکید بر این که دین در صدد تذکر و توجه دادن انسان نسبت به خطرهاست، ابراز داشت: روح پناهجویی و گریز به سمت حق، حقیقت روحی و وصف روانی انسان مؤمن است.
وی تأکید کرد: استعاذه  مفهوم دینی است که باید در عمق جان ما ریشه بدواند، روح ملتجی و مستجیر و متوکل و گریزان به سمت خدا صفا و آرامش مثال زنی را به عنوان جلوه ای از ذکر به وجود می آورد. روح پناهجویی، انسان‌ها به بلندای معرفت رسانده، روح تضرع الی الله تجسم پیدا کند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های انقلاب اسلامی اشاره نمود و ابراز داشت: پرچم انقلاب اسلامی در عمق اسلام و معارف اهل بیتی(علیهم‌السلام) ریشه داشته، در دنیای معاصر انقلابی بی بدیل و بی مانند بوده، منطق و گفتمان مترقی را پرچمداری می کند.
وی ضمن تأکید بر بازشناسی عمق حوادث اجتماعی در عصر کنونی اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای برون رفت از حوادث و ناملایمات، روزگار نیازمند انسان های قاطع، حکیم و دانا و خبیر و بصیر است.
استاد حوزه علمیه، برانگیختن احساس فروریختگی را از تأثیرگذارترین دسیسه های دشمن برشمرد و اظهار داشت: بر انگیختن ایمان، اعتقاد و تزریق امید و انگیزه، نیاز کنونی جامعه بوده، باید در راستای اصلاح ضعفها گام های جدی برداریم.
آیت‌الله اعرافی انقلاب اسلامی را اعجاز عصر دانست و یادآور شد: جامعه المصطفی بخش مهم و عظیمی از رسالت الهی انقلاب اسلامی را بر دوش گرفته بعد علمی و دانشی و معرفتی معارف اهل بیت(علیهم السلام) را هدف‌گذاری نموده است.
وی ضمن تأکید بر صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی، اظهار داشت: جامعه المصطفی با هدایت های رهبر فرزانه انقلاب(مدظله‌العالی) و عزم و اراده همگانی، بنیاد نهاد علمی و عمیقی را با تکیه بر میراث حوزه و پیشینیان نهاده است.
مدیر حوزه های علمیه در ادامه به برخی از شاخص ها و ویژگی های مهم المصطفی در عرصه بین الملل اشاره نمود و اذعان داشت: ضمن بازشناسی اشکالات و ضعف ها، باید افق های بلندی را پیش روی خود ترسیم کنیم و برای مواجهه با چالش های پیش رو برنامه های هدفمندی را ترسیم نماییم.
وی با بیان این که بزرگ شدن یک سازمان اقتضای دشواری ها و سختی ها و آسیب پذیری هایی است، اذعان داشت: گستردگی و پهناوری المصطفی در عرصه بین الملل، اقتضائات و شرایط خاصی را ایجاد نموده، در مرأ و منظر بیشتری قرار دارد.
عضو شورای عالی حوزه با اشاره به این که با توجه به رسالت های الهی و دستاوردهای ارزشمند، جامعه‌المصطفی با دشمنی های فزاینده ای در عرصه بین الملل روبروست، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی با تمام کسانی که در عرصه بین الملل تحمل منطق عقلانی، علمی و الهی را بر نمی تابند، مواجه است.
وی تقویت روز افزون هوشمندی، هوشیاری، درایت، جدیت، عزم و اراده المصفائیان را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تأسیس بیش از 400 رشته و گرایش در حوزه های مختلف اسلامی و انسانی، به عنوان دستاوردی قابل توجه و بی مانند، بسترهای جدیدی پیش روی المصطفی ایجاد نموده است.
وی افزود: جامعه المصطفی با همه موفقیت ها و کاستی ها، در آغاز برنامه ای جدید قرار دارد، اظهار داشت: کاهش اراده و عزم، اخلاص و درگیر شدن با معادلات روزمره اداری، آسیبی جدی پیش روی المصطفائیان است.
مدیر حوزه های علمیه در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش یکایک المصطفائیان، خاطرنشان کرد: باید با روح ایمانی و همدلی دست در دست هم خلأ ها را پر نموده، در راستای اعتلای روز افزون جامعه المصطفی در عرصه بین الملل قدم های مستحکمی برداریم.
گفتنی است: در ابتدای مراسم، مومنی رئیس مرکز توسعه منابع انسانی، در سخنانی، ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا(س)، به فرازهایی از برکات انقلاب اسلامی اشاره نمود و در ادامه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی در مجموعه های جامعه المصطفی ارائه کرد.
شایان ذکر است در پایان مراسم، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، از کارمندان نمونه المصطفی در سال 95 و 96 تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha