چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ سومین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی

حوزه/محمود الصدیقی بر نقش مهم و راهبردی جمهوری اسلامی در ایجاد یک نیروی بزرگ اسلامی که می تواند با همکاری دیگر کشورهای اسلامی نیز همراه باشد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر یوسف محمود الصدیقی امشب در سومین کنفرانس فقه و قانون و واقعیت‌های اجتماعی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم گفت: فقها میراث ارزشمندی را برای ما خلق کردند و این علوم از علوم غربی بالاتر است.

وی افزود: کسانی که این میراث فقهی را ایجاد کردند نیازهای جوامع را حل کردند، زیرا در عرصه تصویب قوانین مختلف نیز، دارای کارایی قطعی است.

محمود الصدیقی گفت: نقش علمای حوزه علمیه قم و نجف که ابزارهای منطقی و عقلانی در اختیاردارند  نقش  ارزشمندی در رفع اشکالات و مشکلات اجتماعی دارند که می‌توانند بر مشکلات امروزی نیز فایق آیند.

رئیس دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه قطر بیان کرد: این واقعیت‌ها ازیک‌طرف موضوعی است که باید درصدد ایجاد رفع مشکلات آن‌ها باشیم، واقعیت های اجتماعی به ابزارهای فنی در برنامه‌های ما شباهت دارد.

وی اظهار کرد: مسئله مهمی است که با واقعیت‌های اجتماعی مواجهه داشته باشیم و راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات داشته باشیم؛ همیشه زخم‌های عمیقی بر پیکر جهان اسلام ظاهر می‌شود به‌خصوص مصیبت کبرای این زمان که همان دامن زدن به جنگ‌ها در کشورهای اسلامی است که باید با این واقعیت مقابله کنیم.

الصدیقی گفت: دانشمندان باید برای حل مشکلات تلاش کنند و در پس این کنفرانس باید صدای خود را به همه امت اسلامی برسانیم؛ اگر این تفکر دست جمعی ایجاد شد و توانستیم از این محدوده تنگ، گروه‌ها و اجلاس خارج شویم و به میدان وسیع امت اسلامی وارد شویم و سخن خود را به همه مسلمانان برسیم موفق خواهیم شد.

وی گفت: باید هیئتی متشکل از علمای اسلام از همه گروه‌ها، فقها، علمای قانون و جامعه شناسان و متفکران دست‌به‌دست هم دهند و با درک یکدیگر کلمه واحدی بسازند و روی مسئله آموزش متمرکز شوند زیرا آموزش کلید پیشرفت است و باید از این جنایات با این حربه آموزشی خارج شود.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در جهت ایجاد یک نیروی اسلامی اقدام کند؛ حتی اگر این کار با حضور کشورهای بزرگ اسلامی دیگر رقم بخورد انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha