چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ سومین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی

حوزه/ رئیس مرکز قانون های حقوقی خارجی و حقوق مقایسه ای روسیه بر لزوم رعایت حقوق عبادی و مذهبی مسلمانان در سراسر جهان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آناتلوی کفلر امشب در سومین کنفرانس بین‌المللی فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کر: میلیون مسلمان در روسیه حضور دارند؛ در این زمینه پروژه‌های تحقیقی انجام‌شده است که موضوعات خاص را موردنظر واقع کرده است که در زمینه استانداردهای مذهبی در روسیه است.

وی افزود: در عرصه قضاوت در عرصه حقوق بشر، نمونه‌های مختلفی گردآوری شد که برخی از زندانیان مسلمان را از خواندن قرآن ممانعت ورزیده می‌شد که این مسئله باعث رادیکال شدن مسلمانان شد.

رئیس مرکز قانون‌های حقوقی خارجی و حقوق مقایسه‌ای روسیه بیان کرد: در این زمینه باید به اعلامیه جهانی حقوق بشر اشاره کرد که در آن بیان‌شده است که هرکسی حق‌دارند در هرجایی در قبال قانون احساس یکرنگی کند و همه در پیشگاه قانون مساوی هستند و حقوق مذهبی کاملا مدنظر قرارگرفته است.

کفلر اظهار کرد: ابراز مذهب از حقوق زندانیان است؛ باید توجه خاصی به این مسئله داشته باشیم که مردم می‌توانند به اظهار مذهبی اقدام کنند، زیرا زندانیان از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و اگر آن‌ها را از حقوق مذهبی محروم کنیم، آن‌ها را بر اساس حقوق بشر مورد آزار قرارداده ایم.

وی گفت: باید دستورالعمل‌هایی به زندانبانان ارائه کنیم که وضعیت مسلمانان و زندانیان بررسی شود که آزادی قضایی داشته باشند؛ در این مطالعه دریافتیم که الزامات بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی وجود دارد.

وی اظهار کرد: مطمئن هستیم آنچه که در زندان‌ها تدوین توزیع کردیم بسیار مفید بوده است؛ به سیستم قانون‌گذاری روسیه توصیه‌هایی داشتیم که امکاناتی ازجمله برگزاری نماز جمعه و.. را ایجاد کنند؛ یا اینکه رژیم غذایی حلال را برای آن‌ها در نظر بگیریم؛ علمای مسلمان می‌توانند ایده‌هایی در این زمینه به ما ارائه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha