جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
تصاویر/ سومین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی

حوزه/ عالم لبنانی بر لزوم حرکت جمعی مسلمانان در زمینه مقابله با رژیم صهیونیستی در حوزه حقوقی و سیاسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، دکتر شیخ مصطفی ملص عضو تجمع علماالمسلمین لبنان امشب در سومین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت های اجتماعی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با ذکر این مطلب که این کنفرانس به دنبال ایجاد آفاق جدیدی در مقابل کارشناسان و کسانی است که به امور اجتماعی اهمیت می دهند؛ فقه به معنی شرح و تعریف نصوص و دستورات دینی و قانون به عنوان یک تشریع انسانی نقطه اشتراک دارند که همان ارتقای جوامع اسلامی و بشری است.

عضو تجمع علماالمسلمین لبنان افزود: خوشحالیم که مرکز پژوهش های اسلامی مجلس شورای اسلامی پیشقدم برگزاری این اجلاس شد و با این کار نقش پیش گامانه ای در خصوص جوامع مسلمانان داشته باشند.

وی اظهارکرد: برخی از افرادی که بدون علم و آگاهی فتوا صادر می کنند می گویند بین فقه و قوانین وضعی بشر، تفاوت وجود دارد؛ این دسته به دنبال تضعیف فقه هستند در حالی که قانون و فقه همدیگر را تکمیل می کنند.

این عالم لبنانی با ذکر این مطلب که این افراد در واقع با این طرز فکر خود به دنبال دامن زدن دشمنی بین مردم و دولت های حاکم هستند و سواستفاده خاصی در این زمینه کردند اظهارکرد: آنها در بهار عربی برای رسیدن به اهداف شوم سیاسی سواستفاده کردند.

وی با بیان این مطلب که قوانین بشری با مسایل اخلاقی جوامع تناقض ندارد عنوان کرد: فقهای قانون برای بنیان گذاشتن این تشریعات به استناد ارزش های اخلاقی و اجتماعی این قوانین را تصویب می کنند.

عضو تجمع علماالمسلمین لبنان گفت: گرایش های بین المللی مطلوبی برای ایجاد قوانین انسانی مشترک ایجاد شده است که ارزش های انسانی و اخلاقی والا  را مد نظر دارد و این قوانین مشترک به صورت پیمان های مشترک جهانی درآمده است که تمامی جوامع از آن بهره مندشوند.

وی تصریح کرد: از قانون گذاران فقهی می خواهیم که کسانی که به معاهده های بین المللی ارزش قائل نیستند را رسوا کنند که این گروه شامل آمریکا و رژیم صهیونیستی است که همه مقدسات انسان ها را زیرپا گذارند.

مصطفی ملص بیان کرد: برخی از کشورهای عربی بر علیه کشورهای اسلامی توطئه می کنند و به آمریکا و رژیم صهیونیستی کمک می کنند؛ بایدعلیه این رژیم صهیونیستی در ارگان های بین المللی ارایه شکایت کنیم زیرا او حقوق ملت های مسلمان را زیر پا گذاشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha