پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
۱

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با بیان این که حضور روحانیون ایثارگر از درخشان‌ترین دوران دفاع مقدس و اسارت بود، گفت: روحانیون آزاده همیشه موردتکریم و احترام آزادگان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد، امروز در مراسم اختتامیه چهارمین همایش سراسری آزادگان اردوگاه 12 در مجتمع رفاهی طلاییه کاشان، با تشریح گزارشی از فعالیت‌های امور آزادگان، به تأثیرگذاری فرهنگی و سیاسی آزادگان در دوران اسارت اشاره کرد و با بیان اینکه خانواده پرافتخار آزادگان در دوران اسارت بالاترین الفت و پیوندهای روحی و فرهنگی را باهم داشتند، اظهار داشت: آن‌ها ضمن اینکه در شادی‌ها، غم‌ها و مرارت‌های اسارت در کنار هم بودند، بسیاری از آن‌ها نیز در دوران دفاع  مقدس در یگ گردان و گروهان بودند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سال‌های اسارت آزادگان بالاترین امکانات فرهنگی، سیاسی و علمی  را با یکدیگر فراهم آورد و با همه وجود در خدمت یکدیگر بودند و از تمام اندوخته‌های خود برای اینکه بتوانند در خدمت برادران هم بند خود ایفای نقش کنند دریغ نکردند و زمینه بالاترین پیوندهای ایمانی و روحی  برایشان فراهم آمد.

وی افزود: نشست‌های اردوگاهی آزادگان موجب تجدید خاطرات، دیدارها و یادآوری ارزش‌های ماندگار دوران اسارت آن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی خاطرنشان کرد: اردوگاه 12 تکریت که حضور حدود 4 هزار نفر از آزادگان عزیزمان که صلیب سرخ به آن دسترسی نداشت با نام مفقودین درت نگاهای شدید و طاقت‌فرسایی در راستای دفاع از اسلام مقاومت کردند؛ در سال‌های اخیر شاهد برگزاری اردوگاهی آزادگان هستیم که موردعنایت ویژه سید آزادگان شهید ابوترابی بزرگوار بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این همایش‌ها فرصت بسیار ارزشمندی برای دیدار آزادگان عزیزمان با همدیگر در یادآوری خاطرات بسیار زیبا و افتخارآفرین دوران اسارت و تبادل تجربیات برای حضور مؤثر در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی است، گفت: آزادگان سرافراز کشورمان  پس از آزادی همچنان در راه تحکیم ارکان انقلاب اسلامی ایران ایفای نقش می‌کنند.

وی حضور روحانیون  مجاهد و ایثارگر آزاده  را از درخشان‌ترین دوران دفاع مقدس و اسارت آن‌ها را حلقه اتصال آزادگان در دوران اسارت دانست و گفت: روحانیون آزاده بعد از مبارزه سخت با مزدوران صدام به اسارت درآمدند و مایه افتخار و عزت بودند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی افزود: روحانیون آزاده در دوران اسارت توانستند با استفاده از توان علمی و دینی خود برای تحکیم ارزش‌های علمی و اسلامی اردوگاه‌ها را به یک دانشگاه تبدیل کنند.

وی، با بیان اینکه روحانیون آزاده همیشه موردتکریم و احترام آزادگان بودند، تصریح کرد: روحانیون آزاده به دلیل پیشگامی که در سختی‌ها و ناملایمات اسارت خود را سپر آزادگان عزیز قرارمی دادند همیشه مورداحترام ویژه  آزادگان بوده و هستند.

این روحانی فعال سیاسی و اجتماعی افزود: خوشبختانه روحانیون آزاده پس از بازگشت  با رسیدن به درجات علمی، فقاهت و دانش همچنان موردتکریم و احترام آزادگان هستند و در برگزاری همایش‌های اردوگاهی در ارائه خدمت به خانواده عزیز آزادگان نقش مهمی را ایفا می‌کنند

وی، در پایان از برگزارکنندگان چهارمین همایش آزادگان اردوگاه 12 در شهرستان آراسته به نور ایمان دارالمؤمنین کاشان تقدیر و تشکر کرد.

بر پایه این گزارش، پس از بیان خاطرات  تعدادی از زادگان سرافراز کشورمان و قرائت قطعنامه  پایانی،  آزادگان اردوگاه ۱۲ با امضاء طوماری خواستار ملاقات با مقام معظم رهبری شدند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha