شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
کد خبر: 459703
۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
اخبار کوتاه

حوزه/ تجدید میثاق با آرمان های مقدس شهدا در هفته دولت/ دیدار مردمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر/ برگزاری آزمون شفاهی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم استان بوشهر/ برگزاری شانزدهمین جلسه کارگاه درس گفتار لذت های فلسفه در خورموج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، همزمان با آغاز هفته دولت صبح امروز استاندار بوشهر به‌ اتفاق مسئولان دستگاه‌های اجرایی با حضور در گلزار شهدا با آرمان‌های امام راحل، شهدای والامقام و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

عبدالکریم گراوند در مراسم ادای احترام به مقام شامخ شهدا با تبریک هفته دولت این هفته را فرصتی مهم برای بررسی عملکرد در راستای حرکت در مسیر اهداف شهدا دانست و اظهار داشت: خدمتگزاری خالصانه به مردم، فلسفه وجودی پست و مسئولیت در نظام اسلامی است که در این راستا گره‌گشایی از مشکلات مردم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه مسئولیت در نظام اسلامی ایران بسیار مهم و سنگین است، تأکید کرد: در شرایطی که دشمن در راستای سیاه نمایی خدمات ارزنده 40 ساله نظام تلاش می‌کند باید در این هفته خدمات نظام اسلامی در ادوار مختلف به‌ویژه در دولت تدبیر و امید اطلاع‌رسانی شود.

استاندار بوشهر به جنگ اقتصادی دشمن پرداخت و بابیان اینکه اتحاد و انسجام تنها راه عبور از مشکلات است، تصریح کرد: دشمنان با ترفند قصد ایجاد فاصله بین مردم و نظام اسلامی دارند که باید با اتحاد و انسجام این اهداف دشمن خنثی شود.

گراوند با اشاره به برنامه‌های هفته دولت خاطرنشان کرد: در این هفته ضمن افتتاح صدها پروژه در بخش‌های مختلف عملیات اجرایی طرح‌های موردنیاز مردم و جامعه آغاز می‌شود.

در این آئین شرکت‌کنندگان، با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

دیدار مردمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

امروز صبح حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با مراجعین و اقشار مختلف مردم دیدار کرد.

لازم به ذکر است که این سلسله دیدارهای مردمی از ابتدای حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در استان بوشهر هر جمعه پس از اقامه نماز جمعه نیز دایر می باشد و مراجعین مشکلات خود را با ایشان در میان می گذارند.

برگزاری آزمون شفاهی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم استان بوشهر

کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر کل آزمون شفاهی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم استان بوشهر برگزار می‌شود.

زهره ایزدبخش اظهار داشت: زمان و مکان مرحله دوم سیزدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم اعلام شد.

وی افزود: این آزمون یکشنبه و دوشنبه ۴ و ۵ شهریور ۹۷ در سالن کنفرانس(ویژه برادران) و نمازخانه(ویژه خواهران) اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار خواهد شد.

کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه این خبر تصریح کرد: آزمون در رشته‌های حفظ سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم با حضور ۷۶ نفر از حفاظ که حد نصاب لازم از مرحله اول آزمون به دست آوردند، برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: نتایج آزمون مرحله دوم نیز بنا به خبر سازمان دارالقرآن الکریم ان‌شاءالله تا دوازدهم آبان‌ماه سال جاری از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم(تلاوت) اعلام خواهد شد.

شانزدهمین جلسه کارگاه درس گفتار لذت های فلسفه در خورموج برگزار شد

شانزدهمین جلسه کارگاه لذت های فلسفه روز گذشته در فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج برگزار شد.

کارشناس ارشد فلسفه و مربی کارگاه گفت: در این کارگاه که ادامه مباحث جلسه قبل بود، به بررسی  علل و چگونگی محاکمه سقراط، دفاعیات سقراط، تنش میان سیاست و فلسفه و متدلوژی سقراط پرداخته شد.

فریده بهرامی ادامه داد: سقراط یک کنکاش معرفتی دارد که هم حکیمانه است و هم ساختارشکن و هم چنین در این کارگاه تفاوت های اساسی بین سقراط و افلاطون بررسی گردید.

وی افزود: سقراط بر خلاف افلاطون یک فیلسوف شهروند است؛ که می کوشد مبانی فکری و فلسفی دنیای آتن قرن ۵ ق.م را مورد سوال قرار دهد.

بهرامی اضافه کرد: مساله اصلی سقراط، پرسشگری فکری است که این پرسشگری فکری پایه و اساس دموکراسی هستند.

وی تصریح کرد: سقراط همانطور که افلاطون ذکر می کند به دنبال هیچ حزب سیاسی نیست، او با حرفه ای شدن سیاست مخالف است و اختلاف اصلی اش با سوفسطاییان در این همین زمینه است.

بهرامی ادامه داد: سقراط می گفت اصلا چیزی بنام تخنه یا فن برای سیاست و برای فلسفه نداریم که شما بتوانید بیاموزید و بخواهید برای دیگران درس بدهید.

وی در پایان گفت: به هر حال متدلوژی سقراطی، مسئله اصلی اش پرسشگری و به بن بست کشاندن دیدگاه مخاطبان و آزمون همه جانبه و ابطال احکام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha