سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
طلاب جدیدالورود

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب جوان باید در کنار علم آموزی تبلیغ معارف دینی را نیز در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: طلبه نباید فراموش کند که یکی از مهم ترین رسالت های آنها در طول تاریخ تبلیغ دین بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جهاندار، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) از اخلاق به عنوان محور همه فعالیت های حوزه های علمیه یاد کرد.

وی با بیان این که رشد علمی طلاب در گرو توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی است، افزود: طلبه ای که در توجه به مسائل اخلاقی کوشا باشد، به طور حتم مسیر رشد علمی را بهتر از دیگران طی می کند.

حجت الاسلم جهاندار با اشاره به این که دو بال طلبه برای پرواز در آسمان طلبگی تقویت دانش و تهذیب نفس است، خاطرنشان کرد: طلاب برای رسیدن به مدارج عالی در حوزه نیازمند بهره مندی از این دو بال هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نکته مهمی که امروز طلاب باید به آن توجه کنند این است که طلاب ادامه دهندگان مسیر اهل بیت(ع) در جامعه امروز هستند، تصریح کرد: طلبه ای که لباس مقدس روحانیت را بر تن می کند باید مشی و رفتار او در جامعه آثار مثبت با خود به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به این که طلاب باید تعامل و ارتباط خود با متن جامعه را هر روز بیشتر تقویت کنند، گفت: هر چه روحانیت از مردم بیشتر فاصله گیرد، نفوذ دشمن در جامعه اسلامی نیز بیشتر می شود.

حجت الاسلام جهاندار با بیان این که ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت نقشه و توطئه دشمن است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید با هوشیاری و بصیرت بالا باید این توطئه دشمن را خنثی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید در همه حالات مراقب رفتار، اعمال و اخلاق خود باشند، تصریح کرد: دشمن می کوشد تا با به دست آوردن نقطه ضعفی چهره روحانیت را در نزد مردم خدشه دار کند.

وی با بیان این که روحانیت جز خدمت به اسلام و انقلاب دغدغه دیگری ندارد، خاطرنشان کرد: اگر حضور پررنگ روحانیت در چهار دهه اخیر نبود دشمن به اهداف شوم خود در داخل کشور دست پیدا می کرد.

حجت الاسلام جهاندار با اشاره به این که حوزویان همواره مرجع فکری و عقیدتی مردم بوده اند، افزود: امروز نیز این جایگاه ارزشممند باید تلاش علمی طلاب و روحانیان حفظ شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مبانی دینی و اعتقادی ما در معرض شدید ترین توطئه ها و هجمه های دشمنان قرار دارد، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان بهترین قشر برای پاسخگویی مناسب به این توطئه ها و شبهات هستند.

وی با اشاره به این که طلاب جوان باید در کنار علم آموزی تبلیغ معارف دینی را نیز در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: طلبه نباید فراموش کند که یکی از مهم ترین رسالت های آنها در طول تاریخ تبلیغ دین بوده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha