سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
کد خبر: 240775
۴ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۲

دبيردوم شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به این که متاسفانه مسجد به حاشیه کشیده شده است!، گفت: مسجد باید به متن جامعه برگردد، چون به عنوان پایگاه اهل‌بیت‌(ع) محسوب می‌شود.

 مراسم افتتاحیه دوره دوازدهم آموزشی مدیریت مسجد و مراسم گرامیداشت حضرت آیت الله احمدی فقیه یزدی، شب گذشته، با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه در مدرسه دارالشفا قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مدیریت مسجد و بزرگداشت ارتحال آیت‌الله احمدی فقیه یزدی، با اشاره به بایدها و نبایدهای طلبگی، اظهار داشت: پیامبر اکرم‌(ص) نقشه راه و مسیر نقش آفرینی عالمان حقیقی دین را به خوبی در روایات ترسیم کرده اند و بایدها و نباید های طلبگی را به خوبی روشن نموده‌اند.

*علما مردم را به سوی معنویت سوق می‌دهند

وی با اشاره به روایتی از نبی اکرم افزود: عالمانی که علاوه بر کسب علم و تقوا، عامل نیز هستند و جامعه را به سمت معنویت و آگاهی سوق می دهند؛ اینها عالمان حقیقی دین هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: عالم با عمل ، آگاه به مسئولیت های فردی و اجتماعی است و با انجام تکالیف و وظایف خود جامعه را به سمت سعادت هدایت می کند.

وی اضافه کرد: خروجی های حوزه باید به گونه‌ای باشد که مصداق این نوع از عالمان دینی باشند؛ یعنی کسانی که به خویشتن می پردازند و عالمی خود ساخته هستند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: طلاب باید هر روزی که بر آنها می گذرد، قله های علمی و معنوی را یکی بعد از دیگری بپیمایند و هرچه بر علمشان افزوده می شود بیشتر از عجب و فخر و خودنگری فاصله بگیرند.

وی گفت: این گونه از عالمان دینی در میان اقشار مختلف جامعه تواضع می کنند و با حضور در عرصه های مختلف اجتماعی، علم و دانش خود را در خدمت جامعه به کار برده و در برابر ذات الهی همواره ترسان هستند.

*طلاب از علما الگو بگیرند

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: عالمان دین افراد ممتاز و فرهیخته حوزه محسوب می شوند که باید الگویی برای طلاب جوان باشند.

وی تصریح کرد: آنچه با طلبگی سنخیت دارد استوار کردن باورهای مردم ، تقویت ارزش ها و تاثیرگذاری در رفتار جامعه است که پیامبر‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع) به آن پایبند بودند.

*مسجد به متن جامعه برگردد

این استادحوزه با اشاره به دوره مدیریت مسجد بیان داشت: متاسفانه مسجد به حاشیه کشیده شده که باید به متن جامعه بازگردد، چون اگر روحانیون بتوانند از آن استفاده کنند خلاهای مختلف فرهنگی و دینی و اجتماعی جامعه پر می شود؛ زیرا مسجد پایگاه علوم اهل‌بیت‌(ع) است و در ساختن جامعه ای اسلامی بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

*آیت‌الله احمدی فقیه یزدی بر ابواب مختلف مسلط بودند

وی در پایان با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه یزدی خاطرنشان کرد: ایشان شخصیتی دوست داشتنی، دارای کمالات علمی و معنوی، مسلط بر ابواب و علوم مختلف بود، همچنین تعامل خوبی با بزرگان داشتند و فقه المسجد و دوره مدیریت مسجد را تدریس می‌کردند؛ به طوری که مطالب ارزنده ای برای طلاب این دوره به یادگار گذاردند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha