چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام مومنی

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه اصفهان از برگزاری دوره تربیت مدیران فرهنگی با هدف ارتقای توانمندی و مهارت فرهنگی طلاب و روحانیون خبر داد.

حجت الاسلام سیدحسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان اظهار کرد: دوره تربیت مدیران فرهنگی با هدف توانمند سازی افراد در زمینه فرهنگی برگزار می شود.

وی افزود: افراد فرهنگی باید دارای هوش، استعداد، خلاقیت و نوآوری متناسب با شرایط زمان و مکان باشند، متاسفانه همواره به بحث فرهنگی اجحاف شده است و مظلوم واقع شده است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: اصولاً افراد و متولیانی که در زمینه فرهنگی فعالیت می کنند برداشت صحیحی از فرهنگ ندارند و  کار فرهنگی را در سطح کار تبلیغاتی و اطلاع رسانی و زدن چند بنر تنزل می بخشند، این درحالی است که کار فرهنگی فضای بسیار گستردعه ای دارد.

وی افزود: فروکاست معنای فعالیت فرهنگی به امور تبلیغاتی جزئی اصلا صحیح نیست، مدیریت فرهنگی و مسائل فرهنگی به تمام ارکان مجموعه ها حتی مسائل آموزشی مرتبط می شود ، حتی باید در موضوعات آموزشی مسائلی درنظر گرفته شود که سطح فرهنگ ارتقا بخشیده شود.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: قطعا ارتقای مسائل فرهنگی بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی و مسائل دینی ممکن ومیسر نیست ، چرا که فرهنگ دایره بسیار وسیعی دارد، لذا در معاونت تهذیب و تبلیغ لازم دیدم افراد در زمینه مدیریت فرهنگی توانمند شوند.

وی اذعان کرد: در حدود یکصد نفر از روحانیون و طلاب فعال در زمینه فرهنگی و یا معاونین فرهنگی مدارس علمیه در دوره تربیت مدیریت فرهنگی شرکت می کنند وهمچنین طلاب علاقه مند به فعالیت فرهنگی پس از قبولی در مصاحبه در این دوره نیز شرکت می کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: این دوره در وهله اول به صورت یک روزه و فشرده به صورت کارگاه یک روزه برگزار می شود و پس از قبولی افراد در آزمون مرحله اول، دوره تکمیلی مدیریت فرهنگی  به صورت مفصل  و کارگاهی در آینده نزدیک برای طلاب برگزار می شود.

وی توضیح داد: مسائل فرهنگ قرآنی و شناسایی آسیب ها و اختلالات روانی، ارتباطات، ارکان و عناصر فرهنگی و هوش فرهنگی، مدیریت فرهنگی ، مشاوره ، مهارتهای قرآنی ، مبانی اخلاق اسلامی ، مهارتهای کامپیوتر،فضای مجازی و رسانه ، تبلیغات و فضاسازی ، روابط عمومی ، خطابه وسخنوری ، مباحث سیاسی از جمله موضوعاتی است که دراین دوره آموزشی تدریس می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha