جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
المصطفی

حوزه/ مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی با رئیس جامعةالمصطفی- واحد مشهد دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی، مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، با حضور در جامعةالمصطفی- واحد مشهد، ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین‌ صالح به ریاست این مرکز، گفت: مأموریت و مسئولیت مهمی را متقبل شده‌اید و این امانتی است که خوشبختانه به اهلش رسیده است و ما در محضر امام رضا(ع)، برای شما و همکارانتان آرزوی موفقیت داریم.

وی با اشاره به ناهماهنگی سازمان‌های بین‌المللی مشهد بیان کرد: یکی از مشکلات مجموعه‌های بین‌المللی این است که اشراف کامل بر ظرفیت‌های هم ندارند، به این معنا که از نیازهای یکدیگر و امکانات و محدودیت‌های سازمانی همدیگر بی‌خبرند. به منظور هم‌افزایی و پیشبرد اهداف عالی دو سازمان، حل این مسئله می‌تواند چند راه حل داشته باشد«تشکیل اتاق‌های فکر مشترک میان سازمان‌ها، آشنایی بیشتر سازمان‌ها با ظرفیت‌های یکدیگر، شناسایی افق‌های مشترک دو مجموعه، تشکیل کارگروه مشترک برای همکاری‌های دو جانبه».

مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی تأکید کرد: ظرفیت‌های آستان قدس فقط مادی نیست و باید ظرفیت‌های عظیم معنوی و زائران غیرایرانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمینصالح نیز در تأیید سخنان حجت‌الاسلام موحدی بیان داشت؛ یکی از ظرفیت‌های مهم، نیروی انسانی ما در حوزه‌های پژوهشی و علمی است و از نظر نیروی انسانی متخصص، توانایی داریم که در احیای متون و منابع دینی و همچنین تدوین پایان‌نامه‌ها با آستان قدس رضوی(ع) نهایت همکاری را داشته باشیم.

رئیس جامعةالمصطفی- واحد مشهد ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های معنوی آستان قدس رضوی و ظرفیت زائران غیرایرانی و همچنین ظرفیت علمی و پژوهشی جامعة‌المصطفی، می‌توانیم گامی برای احیای تمدن نوین اسلامی برداریم. برای این کار باید شبکه علمی جهان اسلام تشکیل شود که بتواند با توجه به ظرفیت‌های پژوهشی و ظرفیت‌های ذکرشده، میراث کهن تمدن اسلامی را زنده کند.

وی در خصوص ترجمه آثار و کتب اسلامی، اقدامات انجام‌شده را ضعیف و حداقلی دانست و افزود: در بخش ترجمه ضعیف هستیم و بیشتر مراکز بین‌المللی هم در اهتمام به ترجمه کتب و آثار اسلامی و هم در کیفیت ترجمه ضعیف عمل می‌کنند. می‌توانیم شبکه اندیشمندان علمی جهان را ایجاد کنیم و زمینه ترجمه متون دینی را نیز بیش از پیش فراهم نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح با توجه به ضرورت سامان‌دهی ارتباط طلاب المصطفی با آستان قدس رضوی بیان داشت: در این زمینه می‌توانیم امتیازاتی برای طلاب قرار دهیم که زمینه همکاری با آستان قدس رضوی(ع) بیشتر فراهم شود، ولی این موضوع باید سامان‌دهی و برنامه‌ریزی دقیق شود تا بتوانیم به افق‌های مشترک دست یابیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان خراسان رضوی، تصریح کرد: خوشبختانه، استان خراسان و مشهد ظرفیت‌های  عظیمی دارند که باید شناسایی و احصا شوند. ما در برنامه جامع طرح تحول جامعةالمصطفی- واحد مشهد، که در حال تدوین آن هستیم، ظرفیت‌های استان و در رأس آن، آستان قدس رضوی را مدنظر داریم؛ برای نمونه، یکی از بحران‌های پیروان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌‌السلام) در کشورهای منطقه و دنیا، بحران مدیریتی است؛ از این رو، لازم است مدیر و رهبر ولایی و سیاسی تربیت کنیم و این کلان‌پروژه مشخصی، در چند سرفصل و با تقسیم وظایف و استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه محقق خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha