پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
اجلاسیه اساتید حوزه خراسان

حوزه/ اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان که به منظور ارتقا توان علمی اساتید و بصیرت افزایی آنان به مدت 3 روز با حضور 280 استاد در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شده بود، عصر امروز پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در راستای ارتقا و بالا بردن توان علمی اساتید مدارس علمیه و آشنایی آنان با روش ها و متون جدید آموزشی در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد.

این اجلاس که از روز شنبه اول شهریورماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیرحوزه علمیه خراسان و عضو شورای عالی این حوزه پیرامون مصادیق و خصیصه های اساتید انقلابی و متدین در راستای شعار حوزه علمیه خراسان یعنی «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل» آغاز شده بود، عصر دوشنبه 4 شهریورماه با نشست تبادل نظر اساتید و معاونین حوزه کار خود پایان داد.

در روز سوم این اجلاسیه اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان به بحث و تبادل نظر با حجج اسلام والمسلمین مهدوی ارفع، معاون آموزش، حسین کندری، معاون پژوهش و حمید ایزدی، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان نشستند و با بیان دغدغه های خود، مطالباتشان را به استحضار مسئولین رساندند و قول های مساعدتی نیز در پیگیری خواسته های آنان داده شد.

اساتید اعزامی حوزه خراسان در حاشیه اجلاسیه در قالب کمیسیون های تخصصی پنجگانه با عناوین  «ویژگی ها و الزامات استاد انقلابی»، «نقش اساتید در تحقق گام دوم انقلاب»، «نقش اساتید در ایجاد و گسترش گفتمان انقلابی در حوزه علمیه»، «نقش اساتید در تربیت طلاب انقلابی» و «نقش اساتید انقلابی در پژوهش و تولید علم دینی و جنبش نرم افزاری» به تبادل نظر پرداختند.

در برنامه اختتامیه این اجلاسیه نیز حجت الاسلام والمسلمین مهدی زمانی فرد، استاد حوزه علمیه خراسان به ارائه مسائل اخلاقی پرداختند و با بیان این که شاگردان شما اساتید انقلابی، عملتان را نگاه و دنبال می کنند و این توفیقی برای شماست که در کرسی تدریس و تعلیم قرار گرفتید، ابراز کرد: بدانید بنای حوزه های علمیه از ابتدا بر مسیر تعلیم بود اما شما عزیزان باید ضمن تعلیم، تزکیه نفس نیز داشته باشید و پیش از تعلیم به دیگران، خودتان را زنده کنید.

وی با بیان این که عظمت حوزه های علمیه به این است که اخلاق و معنویت را همراه با آموزش داشته باشند، تصریح کرد: امروز ترویج اخلاق و معنویت در دست شماست و ان شاء الله بتوانید در کرسی تدریس وظائف خود را در زمان انتظار دنبال کنید.

شایان ذکر است؛ در این دوره 280 استاد از برنامه های آموزشی، فرهنگی بهره مند شدند و هدف اصلی برگزاری این دوره از اجلاسیه اساتید اعزامی سطح یک و دو مدارس علمیه استان خراسان دانش افزایی علمی و مهارتی آنان بود.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha