یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
بصیرت عاشورایی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه محرم امسال طرح بصیرت عاشورایی در 45 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان با هدایت و مدیریت روحانیان اعزامی آغاز شده است.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ماه محرم امسال برنامه‌های فرهنگی و عزاداری متنوعی را به‌منظور اجرای در آستان مقدس امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه استان در نظر دارد.

وی افزود: در ماه محرم امسال طرح‌ها و برنامه‌هایی متنوعی از جمله طرح شمیم حسینی، بصیرت عاشورایی، همایش احلی من العسل، تجمع لبیک یا حسین در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی در 45 بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح در کنار مراسم عزاداری، خیمه‌های معرفتی با حضور مشاوران مذهبی و روحانیون اعزامی به بقاع متبرکه برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 32 نفر مبلغ بومی و غیربومی در اجرای طرح بصیرت عاشورایی فعالیت می‌کنند گفت: مبلغان غیربومی طرح بصیرت عاشورایی از حوزه‌های قم و مشهد مقدس به این استان سفر می‌کنند و در اجرای طرح بصیرت عاشورایی و با ارائه مشاوره، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را یاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام آسوده در خصوص موضوعات مرتبط با مشاوره مبلغان دینی در نظر گرفته‌شده در طرح بصیرت عاشورایی تصریح کرد: مشاوران دینی طرح بصیرت در زمینه‌هایی ازجمله مسائل شرعی، اعتقادی، کودک، خانواده و مسائل مربوط به وقف به مراجعه‌کنندگان مشاوره می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بیان کرد: هدف از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه، تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی است تا بتوان از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این اماکن مقدس به اهداف فرهنگی و اجتماعی مطلوبی دست‌یافت.

وی با اشاره به اینکه تجمع بزرگ لبیک یا حسین در روز دوم ماه محرم از دیگر برنامه‌های ماه محرم در خراسان شمالی است، اظهار کرد: این تجمع در محل آستان امامزادگان سید جعفر شهرستان اسفراین، حمزه رضای شیروان، زین‌العابدین جاجرم، هادی و زینب مانه و سملقان، فخرالدین ایور، سید عباس (ع) بجنورد و دیگر بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده همچنین از برگزاری دیگر برنامه‌هایی ازجمله همایش شیرخوارگان حسینی و همایش نوجوانان حسینی در دهه اول محرم و تجمع رهروان زینبی در دوازدهم ماه محرم خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای نخستین بار طرح شمیم حسینی در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار و هم‌زمان با سراسر کشور در ماه محرم با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی، از محل موقوفات با نیات منطبق با عزاداری امام حسین و کمک به هیئت‌های مذهبی، بسته‌های حمایتی خوراکی و مالی به هیئت‌های مذهبی اهدا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خصوص دیگر برنامه‌های ماه محرم در خراسان شمالی اظهار کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه، اجرای طرح عزاداری و اطعام برای نیازمندان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر هیئت‌های مذهبی و نقاط پرتردد مراکز شهرها، برپایی غرفه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های درنظرگرفته‌شده در ماه محرم امسال در خراسان شمالی است.

وی همچنین از اجرای برنامه‌های آماده‌سازی و تشریفاتی به‌منظور استقبال از ماه محرم خبرداد و گفت: برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغین دینی، توزیع بروشور و معرفی بقاع متبرکه استان در دو هزار نسخه ازجمله برنامه‌های آماده‌سازی استان برای استقبال از ماه محرم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha