سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
درس اخلاق

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: تهذیب و پژوهش دو بال برای پرواز هر طلبه است و در صورتی که یکی از این دو نقص داشته باشد، رشد غیرممکن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جلسه هفتگی اخلاق امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه با حضور طلاب برگزار گردید.

در این جلسه، حجت الاسلام مهدی فریح زاده از اساتید حوزه علمیه کردستان به بیان پاره ای مسایل اخلاقی و تهذیبی برای طلاب پرداخت.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: کسی که به عنوان طلبه وارد حوزه های علمیه می شود وظایف بسیاری را بر عهده گرفته است و در آینده به عنوان یک روحانی و مبلغ دینی باید در جامعه اسلام به ترویج دین، پاسخگویی به سئوالات شرعی و نیز شبهات دینی بپردازد.

حجت الاسلام فریح زاده عنوان کرد: طلاب باید در دوران تحصیل نهایت استفاده را از محیط معنوی حوزه ببرند و بتوانند در مدت حضور خود در این مرکز به بهترین وجه ممکن از زمان استفاده نمایند و بتوانند آشنایی و شناخت خود را از علوم دین مبین اسلام به خوبی فرا بگیرند.

 پژوهشگر دینی ادامه داد: خوشبختانه علاقه طلاب کردستانی به ویژه طلبه های شهرستان قروه برای فراگیری علوم دینی بسیار است و این مایه امید برای همه ما می باشد.

وی در ادامه سخنان خود به مسئله تقوا و تهذیب پرداخت و گفت: طلاب باید بدانند که در کنار علم آموزی، تقوا و تهذیب را همیشه مدنظر داشته باشند، زیرا تهذیب و پژوهش دو بال برای پرواز هر طلبه می باشد و در صورتی که یکی از این دو نقص داشته باشد پرواز و رشد غیرممکن خواهد شد.

حجت الاسلام فریح زاده اظهار کرد: تقوا و تهذیب روح و روان انسان را صیقل می دهد و در این مسیر وی را همواره آماده یک زندگی پربار و الهی می نماید، لذا در هر زمان و مکان نباید تقوا و پرهیزگاری را فراموش کنیم زیرا این مهم از پایه های مهم انسانیت می باشد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان بیان کرد: تقوا، روح و روان انسان را سبک و بدان آرامش می دهد و همین آرامش زمینه فراگیری علوم دینی را برای شما سهل و آسان می کند.

حجت الاسلام فریح زاده اظهار داشت: اگر در زندگی بزرگان دین به خوبی تحقیق کنید متوجه خواهید شد که این بزرگان دین همواره تهذیب و پژوهش را در کنار هم داشته اند و این رمز ماندگاری این بزرگان بوده است.

در پایان این مراسم، کربلایی مجید شیخ جعفری از طلاب و مداحان اهل بیت علیهم السلام این مدرسه علمیه مداحی نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha