جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ |۱۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 19, 2024
حفیظه مهدیان

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب گفت: توسعه و تقویت کرسی های آزاداندیشی در کشور باید توأم با پیوست رسانه ای باشد.

حفیظه مهدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که ما باید به مساله کرسی های آزاداندیشی از حیث رسانه ای ورود جدی تری داشته باشیم، اظهار داشت: اگر برای این قضیه نیز پیوست رسانه ای تهیه و مدنظر قرار دهیم، قطعاً برکات و دستاوردهای بهتری در این باره خواهیم داشت.

وی با اشاره به که برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نقد و بررسی آرا و نظرات گوناگون در امر تولید و نشر علم بسیار مؤثر است، افزود: در عرصه های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید این مهم در دستور کار باشد از جمله در همین قضایای آشوب های اخیر که راجع به زمینه ها و عوامل آن می توان از منظر رسانه ای از ظرفیت کرسی های آزاداندیشی به خوبی برای تحلیل ماجرا، بهره بُرد.

مدرس سواد رسانه ای همچنین گفت: برگزاری این کرسی ها به ویژه در مقولات رسانه ای و با رویکرد تقویت و توسعه سواد رسانه ای باعث می شود که بصیرت و شناخت مردم و گروه های خاص ارتقا پیدا کند و به این وسیله تا حدود زیادی، نقشه ها و توطئه های دشمن خنثی گردد.

وی بیان داشت: به لطف الهی سواد رسانه ای در سال های اخیر توسعه و گسترش خوبی داشته و در عرصه عمومی جایگاه خود را باز کرده است، اما با این حال یک آسیبی که وجود دارد این است که بعضاً کسانی که چندان از رسانه و کارکردهای آن آگاهی ندارند و شاید یکی دو دوره سواد رسانه ای را اجمالاً گذرانده باشند، وارد عرصه آموزش می شوند و این مساله ممکن است آسیب هایی به همراه داشته باشد.

مهدیان همچنین گفت: افرادی که می خواهند به طور جدی در بُعد آموزش وارد شوند، طبعاً باید در این زمینه به خوبی متخصص شوند و معلومات و مهارت های آن ها عمق بیشتری پیدا کنند تا بتوانند در این عرصه اثرگذاری لازم را داشته باشند و به تدریج زمینه ای فراهم کنند که آموزش سواد رسانه ای در جامعه فراگیر و مورد توجه باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha