دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: آیت الله تالهی ها در زمان حیات ومماتشان منشا بسیاری از برکت بوده اند؛ چرا که در زمان حیاتشان بسیاری از افرادی که به شهادت رسیدند از ایشان فیض بردند و هم امروز که در بین ما نیستند از عرفان و سیره آنها استفاده می کنیم و چه بهتر آنکه این سنت حسنه مستمر باشد و این حجت های الهی را به مردم معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امشب در مراسم تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان کنگره آیت الله تالهی، با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی، خاطر نشان کرد: از همین جا باید از مردمی که ده سال پیش در چنین روزی، برای حمایت از نظام و ولایت ورود پیدا کردند، تشکر کنیم و یاد این ایام را گرامی بداریم.

وی با تشکر از دست اندرکاران برگزاری کنگره آیت الله تالهی، اظهار داشت: با آنکه کنگره امسال دومین تجربه این مجموعه بود، اما باید تشکر کنیم که اعضا هر دو کنگره آیت الله آقا نجفی و آیت الله تالهی توانستند در شان این دو مرد بزرگ، بزرگداشتی را اجرا کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اکرام یک ولی، اکرام الله محسوب می شود، یادآور شد: آیت الله تالهی، از اولیای الهی بود که خداوند به برکت وجود آنها برکات و نعمات خود را بر ما نازل می‌کند و از جمله بزرگانی بود که پس از، از دست دادن ایشان نمی توان جایگزینی برای آنان پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر چه در مورد این افراد صحبت کنیم باز هم کم است، خاطر نشان کرد: احیا شدن نوشته ها و مطالب آیت الله تالهی به همت فرزند ایشان و برگزار کنندگان کنگره، یک کار ماندگاری بود و با وجود آنکه مدت زمان کنگره یک روز بود اما اثرات آن را ادامه دار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: در جهان هنرمندان مختلفی در عرصه های گوناگون وجود دارد اما به نظر بنده هنرمند اصلی، امثال آیت الله تالهی ها هستند که در برابر همه جذبه های این دنیا ایستادگی کردند و با هواهای نفسانی خود توانستند مقابله کنند.

وی با بیان اینکه خداوند در هر شهر یک حجت دارد، خاطر نشان کرد: اگر شخصی فردای قیامت بگوید من از دسترسی به حجت محروم بودم و گمراه شدم، از او این حرف را قبول نخواهند کرد؛ چرا که این بزرگان حجت های خداوند بر ما هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان یادآور شد: آیت الله تالهی ها در زمان حیات ومماتشان منشا بسیاری از برکت بوده اند؛ چرا که در زمان حیاتشان بسیاری از افرادی که به شهادت رسیدند از ایشان فیض بردند و هم امروز که در بین ما نیستند از عرفان و سیره آنها استفاده می کنیم و چه بهتر آنکه این سنت حسنه مستمر باشد و این حجت های الهی را به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha