چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 880860
۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

حوزه/ رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: همانگونه که قیام انقلاب از قم شروع شد، امیدواریم جهاد علمی نیز از قم آغاز گردد، لذا از مسئولان علمی و دانشگاهی انتظار می رود زمینه این جهاد علمی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای حوزه، محمد محمدرضایی امروز پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان تصمیم دارند که نور خداوند را خاموش کنند، اما خداوند حافظ این نور است.

وی افزود: همانگونه که قیام انقلاب از قم شروع شد، امیدواریم جهاد علمی نیز از قم آغاز گردد، لذا از مسئولان علمی و دانشگاهی انتظار می رود زمینه این جهاد علمی را فراهم کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان اینکه مومن واقعی کسی است که ایمانش در عملش دیده شود، گفت: نخبگان باید خلاءها و نیازهای جامعه را تشخیص دهند و در راستای حل آن گام بردارند.

محمدرضایی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم درباره دانش، ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان در سال 85 با توصیه رهبر انقلاب تاسیس شده و این نهاد دستگاهی است که تلاش می کند که ذیل اساسنامه شورای انقلاب فرهنگی، برای شناسایی مستعدان برتر کشور و تکریم نخبگان اقدام کند.

وی تصریح کرد: برخی وظائف در این راستا متوجه دستگاه ها و برخی وظائف متوجه نخبگان است؛ جامعه هدف بنیاد ملی نخبگان مراکز دانشگاهی و حوزوی بوده و مخترعان و مبتکران نیز می توانند خارج از این ساختارهای علمی آثار خود را به این بنیاد ارائه دهند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم اضافه کرد: حدود 70 هزار دانشجو در قم وجود دارد و به همین تعداد نیز طلبه در حوزه علمیه قم فعالیت می کنند؛ بنیاد نخبگان استان قم جذب

محمدرضایی مطرح کرد: تا کنون حدود 400 نفر از مستعدان و نخبگان از تسهیلات بنیاد نخبگان استان برخوردارند، وظیفه ما این است که نخبگان را شناسایی کرده و به مسئولین معرفی کنیم تا بتوانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha