شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
مرضیه نفری

حوزه/ نویسنده قمی و مدیر کتابخانه عمومی حضرت آیت الله خامنه ای قم چند رمان و کتاب جذاب و خواندنی برای علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی پیشنهاد کرد.

مرضیه نفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در همین باره اظهار داشت: رمان "قربانی طهران" نوشته آقای حامد اشتری که سال گذشته به همت انتشارات معارف منتشر شد، یک عاشقانه زیبا در دوران مشروطیت که پرده از رازهای بزرگ بر می دارد؛ قصه ای که با زبانی روان و نثری پاکیزه، ما را همراه می کند که آیت الله شهید شیخ فضل الله نوری را بهتر بشناسیم و بدانیم دست چه کسانی به خون شیخ آغشته شد.

وی افزود: کتاب "سکوت دریا اثر ورکور با ترجمه ژرژپطرس به همت انتشارات قطره به چاپ رسیده که در واقع یک داستان فرانسوی است که خیلی بلند هم نیست اما تصویرهای نابی را از جنگ جهانی دوم در قالب یک قصه جذاب به ما نشان می دهد.

نویسنده رمان شب های بی ستاره همچنین گفت: "سفر به گرای ۲۷۰ درجه" نوشته احمد دهقان در سال ۱۳۷۵ توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده وخیلی زود توانست به چاپ های بعدی برسد. احمد دهقان جنگ را تجربه کرده و بسیار خوب توانسته خاطرات و لحظات ناب جنگ را به ما منتقل کند. او می داند که تاریکی شب در جبهه ها  با تاریکی شب های بعد از جنگ متفاوت است و هنر بزرگ او توصیف لحظات و صحنه های خاص است.

وی اضافه کرد: "اتاق طبقه بالا "نوشته یوهانا رایس و ترجمه شهلا طهماسبی، کتابی است که سال ۸۴ توسط انتشارات چشمه در رده ی سنی نوجوانان منتشر شده است، داستان زندگی دختر بچه ای است ۶ ساله، دختر یهودی که در هلند زندگی می کند، داستان به جنگ جهانی دوم، هیتلر و آلمان‌ها می پردازد.

نفری همچنین بیان داشت: "پیش از بستن چمدان"، نوشته مینو کریم زاده، داستانی است جذاب و یا بهتر است بگوییم رمانی است برای گروه سنی (د) و (ه) داستان از زبان راوی نقل می شود و مخاطبان از همان ابتدای داستان منتظر یک حادثه یا موقعیت خاص هستند.

وی افزود: در این رمان که انتشارات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آن را به چاپ رسانده، درواقع داستان دو دختر نوجوان به نام های گلی و دریا روایت می شود که آغاز رمان با شرح حال زندگی گلی آغاز می شود و بقیه ی داستان نیز در این راستا ادامه می یابد، گلی دختری است که از زندگی خوب و مرفهی برخوردار است و فرزند تک خانواده می باشد و قرار است آن روز بهترین روز زندگی اش باشد اما برخلاف تصورش غم انگیزترین روز زندگی وی رقم می خورد.

مدیر کتابخانه عمومی حضرت آیت الله خامنه ای قم در ادامه گفت: کتاب "اوسنه ی گوهر شاد" نوشته سعید تشکری است که سال ۹۷ به همت انتشارت به نشر آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است. اگر دلتنگ حرم رضوی هستید و دلتان پرکشیده که کرونا شرش را کم کند و حرم امام رضا(ع) باز شود و شما زل بزنید به کاشی های فیروزه ای مسجد گوهرشاد، می توانید این کتاب را بخوانید و با سه داستان زیبای آن همراه شود؛ روایت شیرین و جذاب از گوهرشاد بانو در زمان های گذشته، روایت صادق داماد عاشق که برای عقدش به مسجد گوهرشاد می رود و قصه جذابی را رقم می زند. روایت امینه و پاکروان که در رویای ساختن پاریس کوچک در مشهد بزرگ بوده اند.

وی همچنین ابراز داشت: رمان "شانزده سال" نوشته خانم منیژه آرمین است که سال ۹۵ به همت سوره مهر منتشر شده و کتاب جذابی برای علاقه مندان به مطالعه داستان و رمان است.

نفری در خاتمه گفت: رمان "یک شب فاصله"، نوشته جنیفر ای. نیلسن ترجمه عادله قلی پور به همت انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. این روزها که در قرنطینه خانگی به سر می بریم خواندن این کتاب خالی از لطف نیست. داستان روایت غریبی از روزهایی است که آلمان دو تکه شده و خانواده های زیادی پشت دیوارها زندانی شده اند و مشکلات جدی برای آن ها در آن ایام پدید می آید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha