جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
حجت الاسلام عالمی

حوزه / امام جمعه مهاجران گفت: حضرت آقا با نامگذاری سال‌های اخیر به دنبال این موضوع بودند تا مسئولان و مردم را به سمتی سوق دهند که با تولید نیازها در داخل از تحریم‌ها و مشکلات در امان باشیم.

حجت الاسلام مهدی عالمی امام جمعه مهاجران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار کرد: یکی از عواملی که زمینه ساز بی نیاز شدن مردم در برابر بیگانگان می‌شود، تکیه بر توان داخلی است.

وی با بیان اینکه حاکم اسلامی باید در بحث اقتصاد جامعه و مردم خود، برنامه ریزی داشته باشد، گفت: وقتی خانواده‌ای زندگی و معیشتش خوب نباشد، قطعا بر روی دین آنها هم تاثیر می‌گذارد.

امام جمعه مهاجران افزود: حضرت آقا با نامگذاری سال‌های اخیر به دنبال این موضوع بودند تا مسئولان و مردم را به سمتی سوق دهند که با تولید نیازها در داخل، از تحریم‌ها و مشکلات در امان باشیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بهترین اقدام ممکن را انجام دادند، گفت: امیدواریم مسئولان با تمام وجود برای ایجاد جهش تولید به میدان بیایند، چرا که با قدرت پیدا کردن جوانان و اتکا به توان داخلی، راحت‌تر می‌توان به هدف اصلی و تحقق شعار سال برسیم.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه مسئولان باید راه را برای تولید کنندگان هموار کنند، ابراز کرد: در بعضی از ادارات متاسفانه کارها سخت جلو می‌رود و لذا بهتر است مسئولان با کم کردن پروسه‌های اداری، جوانان علاقه‌مند را وارد عرصه کار کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان در مسیر تحقق شعار سال انجام داد، این است که با بررسی و مطالعه در هر منطقه، شغل و کار اثر بخش همان جا را شناسایی کنیم و بر روی آن سرمایه گذاری صورت گیرد.

حجت الاسلام عالمی، تشکیل تعاونی را یکی دیگر از راه‌های ایجاد کسب و کار دانست و گفت: مردم می‌توانند به صورت خود جوش با جمع‌های چند نفره و قرار دادن سرمایه‌هایی، پس از اعلام نتایج مطالعات و بررسی‌ها در هر منطقه، تعاونی‌هایی را تشکیل دهند و با استفاده از سرمایه‌های راکد در بانک‌ها، به جهش اقتصادی و تولید کمک کنند.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط دفتر امام جمعه مهاجران برای تحقق شعار سال، عنوان کرد: پیگیری ایجاد شهرک صنعتی مهاجران، یکی از مهم ترین مطالبات دفتر از مسئولان است؛ اگر این اتفاق رخ دهد جوانان زیادی از مشکل بیکاری رهایی پیدا می‌کنند.

امام جمعه مهاجران یادآور شد: از ۲۵۰۰ خانوار ساکن در شهر مهاجران حدود ۱۵۰۰ خانوار، فعال در عرصه تولید خیار شور هستند، اما مشکلی اصلی در این است که هر یک از این خانوارها به صورت خود جوش اقدام به تولید می‌کنند و برنامه مدونی برای این کار ندارند، در حالی که با ایجاد شهرک صنعتی می‌توان با نظم دادن به همه این فعالیت‌ها و ثبت یک برند خاص، گامی استوار را در جهت جهش تولید در این شهر  برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha