یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 901204
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
دعا

حوزه/ خانم رشیدنیا، در جمع طلاب مدرسه علمیه ام ابیها(سلام الله علیها) تفت، با اشاره به اینکه انسانی زنده است که به خواسته‌های خدا توجه کند، گفت: احیای روزگار در سایه احیای خود فرد امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، خانم فاطمه رشیدنیا در آیین احیای شب ۲۳ رمضان که به صورت مجازی در مدرسه علمیه ام ابیها(س) تفت برگزار شد، بیان کرد: سعادتمند شدن انسان‌ها در شب قدر، با عنایت خداوند، برکت یافته و چند برابر می‌شود و انسانی که در این شب به کمال برسد، می تواند سبب بیداری و سعادت دیگران شود.

استاد حوزه خواهران با اشاره به لزوم توجه به حسرت های روز قیامت، افزود: بهترین توشه در شب های قدر، دعا برای نشر توحید و اسماءالهی و فرج مولایمان امام زمان( عج) است.

وی در ادامه با اشاره به آیه۷۰ سوره «یس» که خداوند می فرماید:« تا کسانی راکه به عقل و هوش و استعداد زنده اند هشدار دهد..که اگر زنده شدیم انذار الهی را تلقی خواهیم کرد.»، اضافه کرد: ما باید شب قدر را زنده بداریم؛ هر قدر در این شب به خواسته‌های خدا توجه کنیم و آنها را عرضه بداریم، قدر و ارزش بیشتری پیدا خواهیم کرد. 

رشیدنیا در ادامه، عامل حیات بخش، اطاعت حبیبانه و توسل به بزرگان دین را در گرو انس گرفتن با آثار آنها که نازله روح بلند آنهاست، امکانپذیر دانست و افزود: در صورت بهره مندی و عمل به سخنانان آن بزرگواران، حیات و زندگی ما رنگ و بوی الهی می گیرد.

وی در پایان  با اشاره به اینکه با ظهور امام زمان(عج)  مفهوم زندگی و حیات در پرتو توحید تجلی پیدا می کند، اظهار کرد: اگر خدا به زمان بعثت حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در سوره عصر سوگند می خورد، به دلیل این است که روزگار  را یک انسان کامل معصوم زنده نگه می دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha