یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
دهقانی

حوزه / دادستان عمومی و انقلاب کاشان از رسیدگی ماهیانه به 6هزار پرونده در دادسرای های این شهرستان و غلیه جرائم فضای مجازی بر فضای حقیقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، روح الله دهقانی، دادستان عمومی وانقلاب کاشان، عصر امروز شنبه هفتم تیرماه در نشست خبری با گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی، گفت: نام گذاری آخرین روز هفته قوه قضاییه از سوی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به روز ارتقای سلامت دستگاه قضایی و عزت و کرامت قضات و کارکنان در راستای تحول قوه قضاییه است.

وی، نیروی انسانی سالم را مهم ترین رکن دستگاه قضایی دانست و ادامه داد: گرچه در این روزها شاهد پرونده ای درخود دستگاه قضایی هستیم و رسیدگی به این پرونده نشان دهنده آن است که مدیریت جدید قوه قضاییه هیچ گونه تعارفی حتی با نیروهای زیر مجموعه هم ندارد.

دهقانی، به زحمات طاقت فرسای قضات در دستگاه قضایی کشور اشاره کرد و افزود: به دلیل بالا بودن پرونده های قضایی قضات مجبورند تا پاسی ازشب گذشته در منازل خود به پرونده های محکومین رسیدگی می کنند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان کاشان، ابرازداشت: به طور میانگین در دادگاه عمومی و انقلاب این شهرستان ماهیانه به ۶ هزار پرونده رسیدگی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان، با بیان اینکه جرایم راهنمایی و رانندگی بیشترین پرونده های رسیدگی شده است، گفت: در شش ماهه دوم 98 بیش از 2 هزار و 708 پرونده مربوط به تصادفات راهنمایی و رانندگی بوده است.

وی، با بیان اینکه با 2 هزار و 552 فقره سرقت در صدر جرایم عمدی کاشان در شش ماهه 98 قرار دارد، گفت: ضرب و جرح، توهین، تهدید، افترا، کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع نیز در رده های بعدی جرایم عمدی کاشان قرار دارد.

دهقانی با ابراز تاسف از غلبه جرایم فضای مجازی به سایر جرم ها در فضای حقیقی کاشان، اظهار کرد: جرایم فضای مجازی بستری برای سایر جرم ها در این شهرستان شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران اخبار را با اطلاعات کافی انعکاس دهند، گفت: خبرنگاران نباید تحت تاثیر دسته بندی جناح های سیاسی  و حزبی قرار بگیرند، بلکه با نقد سازنده و بی طرفانه به دنبال رفع مشکلات جامعه باشند.

در پایان پس از پاسخ دادستان عمومی وانقلاب کاشان به سوالات اصحاب رسانه، کتابخانه عمومی دادسرای کاشان با بیش از سه هزار جلد کتاب به مناسبت هفته  قوه قضاییه به بهره داری رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha