پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدرضا برته

حوزه/ مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه از مشارکت بیش از ده هزار نفری طلاب، فضلا، روحانیون، اساتید، کادر و سایر اقشار در پویش جدید خبرگزاری حوزه های علمیه با عنوان «اگر من به جای مدیر حوزه های علمیه بودم...» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مدیر رسانه و اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه در دیدار دست اندرکاران راه اندازی پویش «اگر من به جای مدیر حوزه های علمیه بودم...» با مدیر حوزه های علمیه، از مشارکت بیش از ده هزار نفری طلاب، فضلا، روحانیون، اساتید، کادر و سایر اقشار در پویش جدید خبرگزاری حوزه های علمیه خبر داد.

وی افزود: راه اندازی چنین پویشی در این سطح و شنیدن قاطعانه تمام نظرات، پیشنهادات، انتقادات با آغوش باز در فضای رسانه ای کشورما مسبوق به سابقه نبوده و با توجه به آغاز پویش از دهم تیرماه و بعد از گذشت نه روز، آراء و دیدگاه‌های قابل توجهی واصل شد. ضمن آنکه این پویش  در بیش از ۳۰۰ کانال و درگاه رسانه ای معرفی و ارائه شد.

ببینید:

گزارش تصویری دیدار دست اندرکاران پویش با آیت الله اعرافی

فیلم | آیت الله اعرافی: خبرهای خوشی در راه است

فیلم کامل اظهارات آیت الله اعرافی در دیدار دست‌اندرکاران پویش

مدیر رسانه حوزه ادامه داد: تقریبا نیم میلیون کلمه مشارکت شامل دایرة المعارفی از دیدگاه ها و آراء مخاطبین  فقط به سایت و درگاه های  خبرگزاری حوزه  رسید و اکثر کامنت‌ها منتشر شد به جز مواردی که از کسی نام برده شده یا جنبه حقوقی داشت که آنها نیز طبق وعده‌ای که به مخاطبان داده بودیم، به شما تقدیم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین برته بیان کرد: در این پویش بیشترین حجم کامنت ها به موضوع کار و معیشت و مسائل آموزشی مرتبط بود. و با فاصله بیشتر موضوع اخلاق، تهذیب و تبلیغ، بین الملل و پژوهش مد نظر مخاطبین بود.

بیشتر بخوانید:

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه یادآور شد: حضور غیرحوزویان در این پویش آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده بود که فرد ابتدای سخن نوشته بود من طلبه و روحانی نیستم، ولی اگر بودم این انتظارات را از مدیر حوزه داشتم.

وی بیان داشت: این پویش به زبان های عربی، انگلیسی، اردو نیز منتشر شد و از سوی افرادی از کشورهای هند، استرالیا، آمریکا، عراق، پاکستان، ترکیه، افغانستان و ... کامنت هایی داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته اظهارکرد: باید تشکر و قدردانی خودم را از تلاش شبانه روزی همکارانم به منظور حجم بالای کار رسانه ای که در این مسیر اتفاق افتاده است اعلام بدارم.

مخاطب محوری رسالت رسانه حوزه است
حسن صداریی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه هم در این دیدار گفت: با حمایت شما حرکتی در رسانه حوزه رقم خورد که نماد حریت، شجاعت و آزاداندیشی است و می‌تواند برای تمام مدیران و مسئولان کشور در نهادهای گوناگون الگو باشد.  و ما مفتخریم که این اقدامِ الگوبخش  در نهاد حوزه و روحانیت انجام  گرفته است.
وی یادآور شد: سه سال پیش پویش «صریح و بی پرده با آیت الله اعرافی» در خبرگزاری کلید خورد که آن پویش  به مدت ۲۸ روز برپا بود که ۵۰هزار کلمه‌کامنت به دست ما رسید، اما پویش اخیر در مدت ۹ روز نزدیک به ۵۰۰ هزار کلمه‌کامنت به همراه داشته و همچنان در حال افزایش است.

سردبیر خبرگزاری حوزه گفت: مخاطب محوری یکی از شاخصه‌های اصلی در حوزه‌نیوز است و مشارکت بالای طلاب نیز بیانگر این است که معتقدند صدای آنها شنیده می‌شود.

صدرایی عارف با اشاره به نتائج اولیه از بسامد واژگان کلیدی در پیام‌های مخاطبان گفت: دغدغه‌های صنفی و طلبگی و درصدِ استفاده از کلیدواژه‌هایی چون «درس»، «تبلیغ»، «علمی» و «اخلاق» نسبت به پویش قبلی افزایش داشته است.
وی گفت: به زودی پایش محتوا و تهیه نمودارهای آماری از تمام پیام‌های دریافتی به صورت مستقل و نیز به صورت مقارنه‌ با پویش قبلی تقدیم می‌شود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    اگر من جای رییس حوزه بودم در مساجد طرحی به نام همدلی می گذاشتم و کاری میکردم که در جامعه حوزه و طلبه در دل همه جا گرفته و حرف اول را بزند در مساجد یک ساعت بعد از نماز جلسه میگذاشتم و در ان مسایل محله را بررسی میکردم با کمک مردم محل نمی گذاستم دختر و پسر مجرد در ان محل بدون ازدواج بماند برای انسانهای بیکار با کمک خیران کار میدا میکردم به خانواده های محل سر میزدم و مشکلاتشان را میپرسیدم به انها در حوزه کاری و خانواده مشاوره میدادم در زمینه تربیت فرزند و همسر داری به انها کمک میکردم به افراد در زمینه رسیدن به فرد و سغل نورد علاقه کمک می کردم انقدر روی فکر مردم کار میکردم تا بدون نشکل در کنار هم خیلی شاد زندکی کنند به انها یاد میدادم تا بدون چشم داشت کارهای خوب انجام بدهن و ... خلاصه کاری میکردم که مردم به حوزه با قداست بیشتری نگاه کنند و مشتاقنه قسمتی از درامد خود را به حوزه بدهن تا در این راه صرف کند