چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) بهاباد

حوزه/جمعی از دختران نوجوان و جوان بهابادی در نشست مجازی«پاسخگویی به شبهات حجاب و عفاف» شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد،خانم یزدانی استاد حوزه علمیه خواهران در نشست مجازی با موضوع «بررسی و رفع  شبهات حجاب» که در پیام رسان سروش با حضور جوانان و نوجوانان دبیرستانهای بهاباد برگزار شد اظهار داشت: با توجه به گسترش رسانه های بیگانه، آشنایی جوانان، نوجوانان و خانواده ها با شبهات درباره موضوع حجاب ضروری است.

*شبهه پوشیدن چادر در ایام تابستان

وی در پاسخ به شبهه پوشیدن چادر خصوصاً در روزهای گرم تابستان، گفت: پوشیدن چادر اگرچه طبق نظر بعضی افراد سخت است، اما با توجه به بالا بودن محاسن و فوایدی که برای آسایش و راحتی دارد، ارزش به جان خریدن این سختی را دارد.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: در ثواب الاعمال نقل شده است: عرقی که زن زیر چادر می ریزد سه جا در درون قبر، در برزخ و در قیامت برای او نور می شود.

یزدانی ادامه داد: همان گونه که بیمار برای در امان ماندن از شر بیماری، سختی خوردن دارو را تحمل می کند، همانگونه که در این روزهای گرم برای محفوظ ماندن از ویروس کرونا سختی پوشیدن ماسک را تحمل می کنیم، این سختی حجاب هم قابل تحمل است و هیچ تناقضی با رحیم بودن خداوند ندارد، چراکه اگر پوشش و حجاب واقعاً سخت بود خداوند هرگز آن را تکلیف نمی‌کرد.

*برترین پوشش در اسلام

وی در زمینه برترین پوشش از نظر اسلام اذعان کرد: پوشش کامل مورد تأکید اسلام است و برترین و بهترین و کامل ترین نوع پوشش «چادر» معرفی شده و حضور بانوان در سخت ترین عرصه ها با پوشش کامل و چادر نشان از عدم سختی آن دارد.

استاد حوزه ادامه داد: از نظر عقلی نیز پوشیدن چادر و رعایت حجاب سبب جلب رضای الهی می‌شود و این امر آن قدر مهم است که ارزش تحمل هر سختی را دارد و پوشیدن حجاب کامل و چادر کمترین آن است، چرا که معامله ای پر سود است.

*آیا حجاب موجب سلب آزادی زن است؟

وی در بیان این که آیا حجاب در اسلام موجب سلب آزادی زنان است گفت: حجاب موجب کرامت، ارزش و حفظ حرمت های زن است و به این دلیل در قرآن و سایر کتب آسمانی تأکید شده است که برای شخصیت زن ارزش و احترام قائلند؛ زن انسان ساز است و آسیب پذیر بودن زن با توجه به ساختار وجودی و بالطبع نتایج منفی و بر خانواده و فرزندان او سبب شکسته شدن و تباهی نسل‌ها می شود.

استاد حوزه خواهران افزود: زنان اگر قدر و منزلت خود را بدانند، هرگز خود را در معرض دید دیگران قرار نخواهند داد؛ سلب پوشش و آزادی در کشورهای اروپایی سبب پوچ نگاری شخصیت زنان شده و زنان را به جایگاهی پست و ابزاری برای اقناع جنسی و اقتصادی کشانده است.

*رنگ سیاه چادر

یزدانی در پاسخ به این سئوال که  رنگ سیاه چادر  سبب افسردگی زنان می‌شود و در روایات نیز به پوشیدن رنگ سیاه مکروه و پوشیدن رنگ روشن تأکید شده است گفت: رنگ‌های شاد محرک هستند. سیاح در عربی به معنای اسود و ریشه آن به معنای سیادت و بزرگی است. پرده خانه خدا سیاه است؛ اعطای کمربند سیاه در برخی از رشته های ورزشی نشانه کسب بالاترین درجه است و در کشورهای غربی لباس قضات و وکلا مشکی و یا سرمه ای تیره است و این رنگ نشانه علم و دانایی آنها است.

*حجاب در ادیان دیگر

وی در پاسخ به این سئوال که چرا پیروان ادیان دیگر حجاب ندارند و آیا دستور حجاب در ادیان دیگر وجود ندارد؟ پاسخ داد:  اگر امروزه این امر در میان پیروان هر یک از ادیان دیده نمی شود، دلیل بر عدم بیان آن در کتب آسمانی آن دین نیست، بلکه تحریفات و رفتارهای نابه جا سبب از بین رفتن و نادیده گرفتن این فرمان الهی شده است.

یزدانی ادامه داد: اگر امروزه یک مسیحی را بدون حجاب می بینیم دلیل بر این نیست که حجاب برای آنها واجب نیست، بلکه به این دلیل است که اینها از دین و مذهب خود فاصله گرفته اند و این مسئله در عکس ها و نقاشی هایی که از زنان این ادیان وجود دارد به خوبی دیده می شود که حجابی و پوشش کامل داشته‌اند.

وی  در پایان گفت: زن مظهر صفات جمال الهی است و خداوند هنگام خلقت او پاره‌ای از صفات جمال خود را در وجودش نهادینه کرده است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha